Tuesday, April 22, 2008

ေအာ္စကာဆုရ ဇာတ္ကား No Country For Old Men (႐ုပ္ရွင္အညႊန္း)

22-04-2008
႐ုပ္ရွင္ျပသခ်ိန္ ၿပီးသြား၍ ႐ံုထဲမွ ျပန္ထြက္လိုက္သည္ႏွင့္ ရင္ထဲတြင္ ဘာမွ မက်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ား ရွိသလို၊ ပေဟဠိေပါင္း မ်ားစြာ၊ အေတြးေပါင္း မ်ားစြာ၊ ေမးခြန္းေပါင္း မ်ားစြာျဖင့္ ေနာက္တခါ ျပန္ၾကည့္ျဖစ္ခ်င္ေအာင္ ပရိသတ္ရင္ကို စြဲနစ္ေစခဲ့သည့္ ဇာတ္ကားေပါင္း မ်ားစြာလည္း ရွိခဲ့ပါသည္။ ဒါ႐ိုက္တာ စတီဗင္စတီးဘာ(ဂ္) ၏ Schindler’s list ဇာတ္ကားဆိုလွ်င္ စစ္အစိုးရမွ ႐ံုတင္ျပသခြင့္ မျပဳခဲ့သည့္အျပင္ ျပင္ပ အေခြအငွားဆိုင္မ်ားတြင္လည္း ငွားရမ္းျပသျခင္း မျပဳရန္ တားျမစ္ခဲ့သည္။

ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ VCD/DVD/LD မ်ား ထြန္းကားျခင္း မရွိေသးဘဲ VHS Tape ကာလသာ ရွိေသးသည္။ အေခြ အငွားဆိုင္မ်ားကလည္း ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ ငွားရမ္း၍ ၾကည့္သူမ်ားကလည္း ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ ၾကည့္ရသည့္ ကာလျဖစ္သည္။ နာဇီ ဂ်ာမဏီတို႔၏ ဖိႏွိပ္ ညႇဥ္းပန္းမႈမ်ား၊ သနားညႇာတာ ကင္းမဲ့ပံုမ်ားကို ျမန္မာျပည္သူမ်ားက ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္သာ ျမင္ၾကရေသာ္လည္း ဒါ႐ိုက္တာ၏ ႐ိုက္ကူးတင္ဆက္ပံု ေျပာင္ေျမာက္ေသာေၾကာင့္ ထိုအျဖစ္မွာ မိမိေရွ့ ျပင္ပ၌ပင္ လက္ေတြ႔က်က် မ်က္ဝါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ရသကဲ့သို႔ ေတာက္’တေခါက္ေခါက္ႏွင့္ အခဲမေက် ျဖစ္ခဲ့ၾကရသည္။

႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ အတတ္ပညာျဖင့္ က်ေနာ္တို႔ မျမင္လိုက္၊ မေတြ႔လိုက္၊ မၾကားလိုက္ ရသည္မ်ားမွာလည္း ျပန္လည္၍ ၾကားရ၊ ျမင္ရသည္မွာ အစစ္မဟုတ္ေသာ ကမၻာ (Virtual World) ဆိုေပမယ့္ တကယ့္ကမၻာ (Real World) ထက္ပင္ ရင္ထဲသို႔ ဝင္လာပံုုမွာ နက္႐ႈိင္းလွေပသည္။ Brave Heart ဇာတ္ကားထဲမွ ေျမႀကီးတြင္ ထိုးစိုက္ရင္း လႈပ္ရမ္းေနသည့္ စေကာ့ဓားရွည္သည္ ႏိုင္ငံတကာမွ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ား၏ ရင္ဘတ္ကိုပင္ လႈပ္ခါႏိုင္စြမ္း ရွိခဲ့ေပသည္။ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားမ်ား ႐ံုျပည့္႐ံုလွ်ံ အားေပးၾကသည္မွာ မၾကားရတာ ၾကာလွသည့္ သတင္းတပုဒ္ ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ႏိုင္ငံျခား ဇာတ္ကားမ်ား (ဥပမာ - ေဂ်ာ္နဒပ္၊ ကီယာႏိုက္တေလတို႔ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည့္ Pirates Of Caribbean: At World’s End ဇာတ္ကားဆိုလွ်င္ ေနျပည္ေတာ္ႏွင့္ ေရွ့ေဆာင္ ႐ုပ္ရွင္ရံု ႏွစ္႐ံုစလံုးတြင္ ၿပိဳင္တူျပသခဲ့ရာ ပရိသတ္မွာ တိုးမေပါက္ ရွိခဲ့သည္) မွာ ျပသခ်ိန္နီးမွ လာေရာက္ၾကည့္႐ႈလွ်င္ ေမွာင္ခိုလက္မွတ္ပင္ ရွာမရေခ်။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားတြင္ ဘဝသ႐ုပ္ေဖာ္ ဒရမ္မာႏွင့္ ျဖစ္ရပ္မွန္အေျခခံ ဇာတ္လမ္းမ်ားျဖစ္သည့္ Titanic, Gladiator, Beautiful Mind စသည့္ ဇာတ္ကားမ်ား ေအာ္စကာဆု ရရွိခဲ့ေသာ္လည္း ၂ဝဝ၄ ခုႏွစ္ Lord Of The Ring: Return of the King ဇာတ္ကားမ်ားကို ေအာ္စကာဆုေပါင္း ၁ဝ ဆု ေပးလိုက္ျခင္းမွ အစျပဳ၍ သဘာဝလြန္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားႏွင့္ အထူးျပဳ ဖန္တီးခ်က္မ်ား ထည့္သြင္း ႐ိုက္ကူးထားေသာ ဇာတ္ကားမ်ားမွာလည္း ေအာ္စကာဆုမ်ား ရရွိခဲ့ၾကသည္။

မ်က္ေမွာက္ဘဝ အေမရိကန္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေနႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈပဋိပကၡမ်ားကို ႐ိုက္ကူးျပသည့္ Babel, Crash စသည့္ ဇာတ္ကားမ်ားမွာလည္း ေအာ္စကာဆု ရရွိလာသကဲ့သို႔ ရာဇဝတ္မႈေနာက္ခံ ေျမေအာက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ေလာကႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္ အေျခအေနမ်ားကို ႐ိုက္ကူးျပသခဲ့သည့္ Crash ဒါရိုက္တာ မာတင္စေကာ့ဆက္ဇီ ၏ The Departed ယခုႏွစ္တြင္ No Country For Old Men ဇာတ္ကားမွာ ေအာ္စကာဆု ရရွိခဲ့သည္။ No Country For Old Men ဇာတ္ကားမွာ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆု၊ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆုႏွင့္ အေကာင္းဆံုး သ႐ုပ္ေဆာင္ဆု အပါအဝင္ ဆုေပါင္း ၄ ဆု ဆြတ္ခူးခဲ့သည္။ ေဟာလိဝုဒ္ ဇာတ္ကားမ်ား ႏွစ္သက္သည့္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ဝါသနာအိုးမ်ားအတြက္ မတ္လက က်င္းပခဲ့သည့္ အႀကိမ္ ၈ဝ ေျမာက္ ေအာ္စကာဆုေပးပြဲတြင္ အေကာင္းဆုံး ဇာတ္ကားဆု၊ အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆု အပါအဝင္ ဆု ၄ ဆု ဆြတ္ခူးခဲ့သည့္ No Country For Old Men ဇာတ္ကားကို မဇၩိမ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာကေန ပရိသတ္အတြက္ မိတ္ဆက္ ေပးလိုက္ပါသည္။

အေမရိကန္စာေရးဆရာ ေကာ္မက္ မက္ကာသီ၏ အမည္ရွိ နာမည္ေက်ာ္ဝတၳဳကို Joel & E Than Coen ညီေနာင္က ေတာ္မီလီဂ်ဳံး၊ ေဂ်ာ(ရွ္) ဘ႐ိုလင္၊ ေဂ်ဗီယာဘာဒင္တို႔ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားၾကသည္။ လက္မရံြ႕ လူသတ္သမား ဘန္တြန္ဂ်ီဂါအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည့္ မင္းသား ေဂ်ဗီယာဘာဒင္မွာ စပန္းနစ္(ရွ္) ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားတြင္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးၿပီး၊ ၁၉၉ဝ ျပည့္ႏွစ္ကတည္းက မင္းသမီး ပယ္မီလု(ပ္) ခရု(ဇ္)ႏွင့္ Jamon အမည္ရွိ ဇာတ္ကားတြင္ ပါဝင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့ဖူးသည္။ ကိုလံဘီယာ စာေရးဆရာ ေဂဘရီယယ္ဂါဇီယာ မားကြတ္(ဇ္)၏ ဝတၳဳကို ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ျပန္လည္ ႐ိုက္ကူးသည့္ Before Night Falls အမည္ရွိ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။

မၾကာခဏ ေထာင္သြင္း အက်ဥ္းခ်ျခင္း ခံထားရသည့္ က်ဴးဘားကဗ်ာဆရာ ရီနယ္(လ္)ဒိုအရီနာ၏ ဘဝကို သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည့္ ေဂ်ဗီယာဘာဒင္မွာ ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ ကိန္း(စ္) ႐ုပ္ရွင္ပြဲေတာ္တြင္ ထူးခၽြန္ဆု ရရွိခဲ့သည္။ (ရီနယ္(လ္)ဒို အရီနာမွာ ၁၉၈ဝ ခုႏွစ္တြင္ က်ဴးဘားႏိုင္ငံကို စြန္႔ခြာခဲ့ၿပီး နယူးေယာက္တြင္ အေျခခ်ေနထိုင္ကာ ၁၉၉ဝ တြင္ AIDS ေဝဒနာႏွင့္ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။) ဝါရင့္သ႐ုပ္ေဆာင္ ေတာ္မီလီဂ်ံဳးက ေဒသခံရဲအရာရွိ တြမ္ဘဲ(လ္)အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည္။

မင္းသား ေဂ်ာ့(ရွ္)ဘ႐ိုလင္က သမင္ခ်ဳိမ်ားကို စုေဆာင္း ေရာင္းခ်သူအျဖစ္ မူးယစ္ေဆးဝါးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေငြေၾကး အ႐ႈပ္ေတာ္္ပံုတြင္ ပါဝင္လာရသူအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ထားသည္။

မကၠဆီကိုႏွင့္ နယ္စပ္ခ်င္း ကပ္လ်က္ရွိေသာ အေနာက္ပိုင္း တကၠဆက္ ျပည္နယ္တြင္ ၁၉၈ဝ ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားက မူးယစ္ေဆးဝါး ေရာင္းဝယ္ ေဖာက္ကားသူမ်ားႏွင့္ လက္မရြံ႕ လူသတ္သမားမ်ား၊ ေငြေၾကးအတြက္ဆိုလွ်င္ စိတ္အေျပာင္းအလဲ ျမန္သည့္ ရဲအရာရွိမ်ား အေၾကာင္းကို ျခယ္မႈန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုဇာတ္ကားျဖင့္ ေအာ္စကာဆု ရရွိသြားခဲ့သည့္ မင္းသား ေဂ်ဗီးယာ ဘာဒင္မွာ ဇာတ္လမ္းအရ ဗီလိန္ထက္ဆိုးသည့္ ႐ုပ္ရွင္ျပဇာတ္အေခၚ Antagonist ဆိုသည့္ ရြံ႕ရွာမုန္းတီးဖြယ္ရာ ဇာတ္႐ုပ္ကို သ႐ုပ္ေဆာင္သြားခဲ့သည္။

လက္မရြံ႕ လူသတ္သမားတေယာက္၏ အျပဳအမူမ်ဳိးႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္သြားပံုေၾကာင့္ No Country For Old Men ဇာတ္ကားကို လူႀကိဳက္မ်ားေစခဲ့သည္။ ထိုဇာတ္ကား၏ အစမွာပင္ အန္တြမ္ခ်ီဂါ (ေဂ်ဗီယာဘာဒင္) မွာ သူ႔ကို ဖမ္းဆီးထားသည့္ ရဲတေယာက္ကို သတ္ျဖတ္ၿပီး ရဲကားကို ခိုးယူ ထြက္ေျပးခဲ့သည္။ အေဝးေျပးလမ္းမတြင္ ကားပိုင္ရွင္ အဖိုိးအိုတေယာက္ကို သတ္ပစ္ၿပီး ထိုသူ၏ ကားကို ယူကာ ခရီးဆက္ခဲ့သည္။

သမင္ခ်ဳိမ်ားကို စုေဆာင္းေရာင္းခ်သူ လီဝီလင္ေမာ့(စ္) (ေဂ်ာ့ရွ္ဘ႐ိုလင္) မွာ တေန႔တြင္ သမင္ခ်ဳိမ်ား ရရွိဖို႔အတြက္ အမဲလိုက္ရာမွ ရီယိုဂရန္တီ အရပ္တြင္ မူးယစ္ေဆးဝါး ဂိုဏ္းအခ်င္းခ်င္း ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္မႈ ျဖစ္ပြားေသာေနရာတြင္ ေသနတ္ဒဏ္ရာႏွင့္ အေလာင္းမ်ားအျပင္ ေဒၚလာႏွစ္သန္းႏွင့္ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ားကို ေတြ႔ရွိခဲ့ရာမွ သူ၏ ကံၾကမၼာလည္း အလွည့္အေျပာင္း ျဖစ္လာခဲ့သည္။

အမဲလိုက္သမားအျဖစ္မွ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း သန္းႂကြယ္သူေ႒း ျဖစ္ခဲ့ရေသာ္လည္း သူ႔လက္ထဲမွ ေငြႏွင့္ ဘိန္းျဖဴမ်ားကို ျပန္လည္ ရယူရန္အတြက္ မူးယစ္ေမွာင္ခိုဂိုဏ္းမွ လက္မရြံ႕ လူသတ္သမား အန္တြန္ခ်ီဂါႏွင့္ မကၠဆီကန္ လက္မရြံ႕ လူသတ္သမားမ်ားကို ငွားရမ္းထားၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ဇနီးျဖစ္သူႏွင့္အတူ ရပ္ျခားေျမျခားတြင္ ဇာတ္ျမႇဳပ္ေနထိုင္ရန္ ၾကံစည္ခဲ့ေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္ခဲ့ေခ်။ ဒုစ႐ိုက္ မႈခင္းမ်ားႏွင့္ မူးယစ္ေဆးဝါး ဂိုဏ္းမ်ားကို အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းရန္ ႀကံစည္ေနေသာ အၿငိမ္းစားယူေတာ့မည့္ ရဲအရာရွိ တြမ္ဘဲ(လ္)မွာလည္း ေဒၚလာႏွစ္သန္း၊ ဘိန္းထုပ္မ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ရာဇဝတ္မႈမ်ားေနာက္ ေျခရာခံလိုက္ရင္း မုဆိုးတလွည့္၊ သားေကာင္တလွည့္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။

No Country For Old Men ဇာတ္ကားတြင္ ေလာဘရမက္၊ ေငြေၾကး၊ မူးယစ္ေဆးဝါးႏွင့္ မသမာမႈမ်ားေၾကာင့္ မုဆိုးက သားေကာင္၊ သားေကာင္က မုဆိုး၊ လိုက္သူမွ ေျပးသူ၊ ေျပးသူမွ လိုက္သူအျဖစ္ ေမာဟ ဝကၤပါအတြင္း က်င္လည္ရသည့္ လူသားတို႔၏ မိုက္တြင္းနက္ပံုမ်ားကို ႐ႈစားရမည္ျဖစ္ၿပီး မိမိအသက္ႏွင့္ ခႏၶာအတြက္ သူတပါးကို စေတးရာမွ “သူ႔အသက္ သတ္ရင္းတန္းလန္းႏွင့္ ငါပါ ေသသည္” ဆိုသည့္ စကားလိုမ်ဳိး ဘဝေတြကို ေတြ႔ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္းမွ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို အေျခခံထားေသာ္လည္း ယခင္ႏွစ္မ်ားတြင္ ထိုကဲ့သို႔ ဇာတ္ကားမ်ားကို အေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားဆုအတြက္ ေရြးခ်ယ္ေလ့ မရွိေသာ္လည္း ယခုဆိုလွ်င္ Crime-Drama ဇာတ္ကား အမ်ဳိးအစားျဖစ္သည့္ Crash, The Departed ႏွင့္ No Country For Old Men ဇာတ္ကားမ်ားကို အေကာင္းဆံုး ဆုေပးခဲ့သည္မွာ သံုးႏွစ္ဆက္တိုက္ ရွိခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

ဒါ႐ိုက္တာ Coen ညီေနာင္မွာ ၁၉၈၅ ခုႏွစ္က ပြဲဦးထြက္ဇာတ္ကား Blood Simple ႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္းမွ မႏွစ္ၿမ့ဳိဖြယ္ရာ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ တင္ဆက္ထားေသာ္လည္း သဘာဝ ႐ႈခင္းအလွမ်ားႏွင့္ လူတို႔၏ စ႐ိုက္သေဘာမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားရသည့္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးမ်ား၊ သမ႐ိုးက် ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ကူးတင္ဆက္နည္း ပညာမွ ခြဲထြက္လာသည့္ ႐ိုက္ကူးမႈ နည္းပညာမ်ားေၾကာင့္လည္း အေကာင္းဆံုး ဒါ႐ိုက္တာဆု ရရွိလာခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

0 comments: