Thursday, October 30, 2008

ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့အေရးခင္းၾကီးကို အမွတ္တရ သံုးသပ္ျခင္း။

ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့အေရးခင္းၾကီးကို အမွတ္တရ သံုးသပ္ျခင္း။

ၿပီးခဲ့တဲ့(၂၀၀၇) ေရႊဝါေရာင္ သံဃာ့ အေရးခင္းၾကီးကို ၿမန္မာၿပည္သူေတြေကာ ကမာၻ ့ၿပည္သူေတြပါ ထာဝရ အမွတ္ရေနၾက ပါလိမ့္မယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ ဒီလို ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြ စုေပါင္းလမ္းေပၚထြက္ ေတာင္းဆို၊ ဆႏၵၿပ၊ ဆုေတာင္းမွဳမ်ဳိးကို ၿပီးခဲ့တဲ့(၂၀၀၇) ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးမွလြဲ၍ ဘယ္တုန္းကမွေတြ ့ၿမင္ ခဲ့ ဖူးၿခင္း မရွိခဲ့ပါ။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား လမ္းမေပၚထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ထြက္လာခဲ့ၾကရပါသလဲ။ အ ေျဖ ကေတာ့ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ ဖိႏွိပ္အႏိုင္က်င့္ေနတဲ့ အာဏာရွင္မ်ား လက္ေအာက္က ႐ုန္းထြက္ၾကဖို႔ပါပဲ။ စစ္ အာဏာရွင္မ်ား အဓမၼဝါဒီနဲ႔ တိုင္းျပည္အေပၚ ႀကီးစိုးေနမႈကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ တပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ားက ဓမၼဆိုတဲ့တရားနဲ႔ တြန္းလွန္ခဲ့တဲ့ ေရႊဝါေရာင္ ဒီလိွဳင္းမ်ားပါပဲ။ ဒီေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ ေရးလို႔ေခၚတဲ့ သံံဃာေတာ္မ်ား ဦးေဆာင္တဲ့ လူထုလွဳပ္ရွားမႈ အေပၚ နည္းနည္းေလာက္ ျပန္ဆန္းစစ္ ၾကည့္ ခ်င္ပါ တယ္။

ဆန္းစစ္ၾကည့္မွလည္း ဦးဇင္းတို႔ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်ႏိုင္မွာပါ။ ဒီေကာက္ခ်က္ဟာ ဦးဇင္းတို႔ ေရွ႕ဆက္ ခ်ီတက္ရမယ့္ ေတာ္လွန္ေရး ခရီးအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ အေျဖက ေတာ္ေတာ္ေလးေျပာမွ ျပည့္စံုမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ လတ္တေလာ အေျခအေနေတြ ကိုပဲ အဓိကထား သံုးသပ္ၾကည့္ပါရေစ။ အရင္ဆံုး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို သံုးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ န-အ-ဖဟာ သပ္လွ်ိဳေသြးခဲြတဲ့ စနစ္ကို တြင္တြင္ က်ယ္ က်ယ္ႀကီး အသံုးျပဳေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ႀကံ့ဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္ေတြကို လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာေတြ ေပးၿပီး ျပည္သူ ေတြနဲ႔ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သလိုပဲ ႏိုင္ငံေတာ္ သံဃာ့မဟာ နာယက ဆရာေတာ္မ်ားနဲ႔ ေအာက္ေျခ သံဃာ ေတာ္မ်ားကိုလည္း နည္းအမ်ိဳး မ်ိဳးနဲ႔ ေသြး ခဲြ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုလုပ္ရသလဲဆိုရင္ ျပည္သူေတြအေပၚမွာ သံဃာထုရဲ႕ ႀသဇာႀကီးမားတာကို သိသလုိ ဒီသံဃာထု ႏုိင္ငံေရးေလာကထဲမွာ ပါဝင္ လာမွာကိုလည္း ေၾကာက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူေတြနဲ႔အလွမ္းေဝးတဲ့ မ-ဟ-န ဆရာေတာ္ မ်ားကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ခ်ဥ္းကပ္စည္းရုံးၿပီး ေအာက္ေျခ သံဃာေတာ္မ်ားအေပၚ ဝိနည္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တည္ဆဲဥပေဒမ်ားျဖင့္ လည္း ေကာင္း နည္းမ်ိဳးစံုသံုးၿပီး ဖိႏွိပ္ျခင္းျဖင့္ သံဃာထုကို ေသြးခြဲခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ သံဃာကို သင္းခြဲျခင္းဆိုတဲ့ သံဃာေဘဒကကံကို က်ဴးလြန္လိုက္တာပါပဲ။ ေဒဝဒတ္လက္သစ္မ်ားလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒီအခ်က္ဟာ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီးကို သေႏၶတည္ေစခဲ့တဲ့ အခ်က္ပါ။

၂ဝဝ၇ ၾသဂုတ္ ၁၉ မွာ ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းေတြ ျမင့္ၿပီး ကားခေတြ ႐ုတ္တရက္ ေစ်းတက္ခဲ့လို႔ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားေတြ ဦးေဆာင္ၿပီး ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ လမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပခဲ့တာကို မတရား ဖိႏွိပ္ ဖမ္းဆီး ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာ ၅ ပခုကၠဴမွာ ျဖစ္ပြား ခဲ့တဲ့ သံဃာ့အေရးကိစၥမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ ေစာ္ကားခဲ့တဲ့ ကိစၥပါ။ ရတနာသံုးပါးထဲမွာ တပါးအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကိုေတာင္ ေစာ္ကား ရဲတယ္ဆိုေတာ့ ကမ္းကုန္ေနပါၿပီ။

ဒီလို န-အ-ဖ စစ္အာဏာရွင္ေတြ တိုင္းျပည္အေပၚ မတရား ဖိႏွိပ္ၿပီး အဓမၼတရားေတြနဲ႔ ႀကီးစိုး ႏွိပ္စက္ ေနတာကို သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္ မ်ားက ဓမၼနဲ႔ရင္ဆိုင္ဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ အသမၼဳခတာ ကံရွစ္ပါးတြင္ တပါးအပါအဝင္ျဖစ္တဲ့ ပတၱနိကၠဳဇၨနကံဆိုတဲ့ သပိတ္ေမွာက္ကံေဆာင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာ ၁၈ မွာ န-အ-ဖ စစ္အစိုးရကို သပိတ္ေမွာက္ ကံေဆာင္ၾက ရာမွ ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးႀကီး စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့ရပါတယ္။

သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ား စတင္ခဲ့တဲ့ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ သံဃာေတာ္ မ်ားအေရးကိစၥမွ်သာ မဟုတ္ ေတာ့ဘဲ ျပည္သူအားလံုးရဲ႕ အေရးကိစၥ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းသား၊ ျပည္သူမ်ားပါ ပူးေပါင္းပါဝင္လာခဲ့ၿပီး အရွိန္အဟုန္ ျမင့္သည္ထက္ ျမင့္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ရွစ္ေလး လံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီး ေပၚေပါက္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ၁၉ ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာမွာ ေပၚေပါက္လာခဲ့တဲ့ အရွိန္အဟုန္အႀကီးဆံုး လူထုတိုက္ပြဲ တပြဲပါပဲ။

အရွိန္အဟုန္ျပင္းျပင္းနဲ႔ လွဳပ္ရွားခဲ့တဲ့ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးဟာ အက်အဆံုးမ်ားစြာနဲ႔ အဆံုး သတ္ခဲ့ရတယ္လို႔ပဲ ဆိုရမွာပါ။ သံဃာထုနဲ႔အတူ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ မပါဝင္ခဲ့တဲ့အျပင္ လ်စ္ လ်ဴရႈျခင္းပါ ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါဟာ သံဃာထုအတြက္ အနစ္နာဆံုးအခ်က္ပါ။ အကယ္၍ မ-ဟ-န ဆရာေတာ္မ်ား ပါဝင္ခဲ့ႀကမယ္ဆိုရင္ န-အ-ဖ အေနနဲ႔ ကုိင္တြယ္ရ ေတာ္ေတာ္ ခက္သြားပါလိမ့္မယ္။ သို႔ဆိုလွ်င္ ဒီအေရးေတာ္ပံုႀကီးဟာ မေအာင္ျမင္ခဲ့ရင္ေတာင္ အခုလို ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိမ္နင္းခံရလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္မိပါတယ္။

ၿပည္သူအမ်ားစုဟာ ေဘးကေန လက္ခုပ္တီးေပး႐ံုေလာက္နဲ႔ တာဝန္ေက်ၿပီလို႔ ထင္ေနၾကတယ္။ ဒါဟာ အမ်ိဳး သားေရး တာဝန္မဲ့မႈ တရပ္ပဲ ဆိုတာကို မသိၾကလို႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။သို ့မဟုတ္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ ့ၾကိဳတင္အဖမ္းခံတားရၿခင္းႏွင့္ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္အခ်ဳိ ့ရဲ ့ ၿပင္ဆင္မွဳအားနည္းၿခင္း ေၾကာင့္လဲပဲ ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။့ န-အ-ဖ အေနနဲ႔လည္း ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း ကိုင္တြယ္လိုက္ရသလဲ။ ဒါဟာ အဓိကအခ်က္ပါ။ လွဳပ္ရွားမႈႀကီးဟာ တရက္ထက္တရက္ အရွိန္အဟုန္ ပိုျပင္းထန္လာခဲ့တယ္။ ဒါကို သူ တို႔ေၾကာက္တာပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ၂ဝဝ၈ ေမလမွာ ဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္မယ္၊ ဒီဆႏၵခံယူပြဲဟာ သူတို႔ရဲ႕ အနာ ဂတ္ပါ။ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ဒီအေျခခံဥပေဒသာ အတည္ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ စစ္တပ္က ႏုိင္ငံ ေတာ္အာဏာရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုကို အလိုလို ပိုင္ဆိုင္သြားမွာပါ။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ ေရႊဝါ ေရာင္ေတာ္လွန္ေရးေၾကာင့္ ဆႏၵခံယူပြဲကို ထိခိုက္မွာ အေၾကာက္ႀကီးေၾကာက္ၿပီး ရက္ရက္စက္စက္ ၿဖိဳခြဲခဲ့ တာပါပဲ။ ဒီလိုနဲ႔ ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ေရႊဝါေရာင္ ဒီလွိဳင္းေတြ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ရတာပါ။

ဒီေတာ္လွန္ေရးႀကီးကေန ေရႊဝါေရာင္မ်ိဳးဆက္သစ္ သံဃာေတာ္ေတြ၊ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ၊ အေျမာက္ အမ်ား ေမြးထုတ္ ေပးခဲ့သလို၊ အနည္ထိုင္လုလုျဖစ္ေနတဲ့ လူထုရဲ႕ႏိုင္ငံေရးစိတ္ဓာတ္ကို လႈပ္ႏႈိး ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ၂ဝဝ၄ မွာ ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာ ညီလာခံႀကီးကို က်င္းပရန္ႀကိဳးစားၿပီး ဘာသာေရးကို ခု တံုးလုပ္တတ္တဲ့ န-အ-ဖ စစ္အာဏာရွင္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဟန္ေဆာင္မ်က္ႏွာဖံုးကို ခြာခ်လိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံရဲ႕အေရးကိစၥကိုလည္း ကမၻာက လ်စ္လွ်ဴရႈလို႔ မရေလာက္ေအာင္လည္း သိေစခဲ့ပါတယ္။

အဓိကက်ဆံုးအခ်က္ ကေတာ့ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားဟာ ျပည္သူရဲ႕ဆြမ္းကိုစားၿပီး ေနသာသလို မေန ခဲ့ပါဘူး။ ျပည္သူေတြရဲ႕ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းေတြကို ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ တသားတည္း ရင္ဆိုင္ ေျဖရွင္းတတ္တဲ့ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရဲတဲ့ ျပည္သူ႔ေရွ႔ေဆာင္ ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာကို ျပသလိုက္တာပါပဲ။

ႏုိင္ငံေရး႐ႈေထာင့္ကေန ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ထိုက္သင့္တဲ့ေအာင္ျမင္မႈေတာ့ ရခဲ့ပါတယ္။ သာသနာ့အလံေတာ္ကို အျမင့္မားဆံုး လႊင့္ထူၿပီး ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ေရးမွာ ကမၺည္းေမာ္ကြန္း တင္ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္သူ၊ ျပည္သား ဒါယကာ ဒါယိကာမေတြအတြက္ သံဃာ ေတာ္ အရွင္ျမတ္ေတြဟာ္ အားကိုးထိုက္တဲ့ ကိုးကြယ္ရာအစစ္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ ဆိုတာကို ေသြးနဲ႔ သက္ေသျပခဲ့ပါတယ္။ ကမၻာ့အလယ္မွာလည္း ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သမိုင္းအစဥ္အလာ မညံ့ဘူးဆိုတာသိေအာင္ ေရႊဝါေရာင္သမိုင္းအသစ္ကို ေရးထိုး လိုက္ႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။

ဒါေပမယ့္ စစ္ပြဲ႐ႈေထာင့္ကၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အထိနာခဲ့တယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။ ေပးဆပ္မႈေတြ တအားမ်ားလြန္း လို႔ပါ။ ဒီလႈပ္ရွားမႈ အတြင္းမွာ သံဃာေတာ္နဲ႔ ေက်ာင္းသား ျပည္သူမ်ားစြာ အသက္ေပးခဲ့ရသလို၊ ဖမ္းဆီး ေထာင္ခ်ခံခဲ့ရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕မွာ ယခုတိုင္ ပုန္းေရွာင္ေနရၿပီး၊ အခ်ဳိ႕က တိုင္းတပါးသို႔ ထြက္ေျပး ခိုလံႈခဲ့ၾကရပါတယ္။ ျပည္တြင္း အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ား ေတာ္ေတာ္ကို အင္အား ခ်ည့္နဲ႔သြားတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို ေရာက္ခဲ့ရတာဟာ စစ္ခ်ီ၊ စစ္တက္၊ စစ္ထိုး၊ စစ္ခံ၊ စစ္ဖ်က္၊ စစ္ျပန္ ဆိုတဲ့ စစ္ရဲ႕ အစီအရင္ေတြနဲ႔ မျပည့္စံုလို႔ပါ။ အၾကမ္းဖက္ ကိုင္တြယ္မယ္ဆိုတာ သိၿပီးသား ျဖစ္ပါလ်က္ အဲဒီအေျခအေနကို အဆုတ္အတက္ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့တာလည္း ပါပါတယ္။

သံဃာထုရဲ ့ ႏိုင္ငံေရးနည္းပရိယာယ္ မၾကြယ္ဝမွဳေၾကင့္လဲပဲ ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အၾကမ္း မဖက္ႏုိင္ေအာင္ ျပည္ပ အဖဲြ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအပါအဝင္ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ား ထိေရာက္တဲ့ ဖိအား မေပးႏုိင္ခဲ့တာ၊ ေနာက္ဆက္တြဲ အဖမ္းအဆီးကိစၥကို ေရွာင္လႊဲႏုိင္ဖို႔ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ ဝပ္က်င္းကို ႀကိဳတင္ မဖန္တီး ႏုိင္ခဲ့တာေတြဟာ အားနည္းခ်က္ေတြလို႔ ဆိုရမွာပါ။

ဒီေကာက္ခ်က္ကိုခ်တာဟာ ဘယ္သူကိုမွ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ အေျခအေနတခုကို မတူတဲ့ ႐ႈေထာင့္ကေရာ၊ တူတဲ့ရႈေထာင့္ကပါ အမွန္အတိုင္း သံုးသပ္ၾကည့္တာပါ။ ဘာလို႔လဲဆိုရင္ ရွစ္ေလး လံုးၿပီးကတည္းက အင္အားေကာင္းတဲ့ လူထုတိုက္ပြဲဆိုလို႔ ဒီေရႊဝါေရာင္လႈပ္ရွားမႈဟာ ပထမဆံုးလို႔ ဆိုႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအတိုင္းသာ ဆက္သြားေနရင္ ဦးဇင္းတို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီပန္းတိုင္ဟာ ဘယ္မွာလဲလို႔ ေမးစရာ ျဖစ္လာ ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္တႀကိမ္မွာ ဦးဇင္းတို႔လႈပ္ရွားမႈဟာ အရင္းနည္းႏုိင္သမွ်နည္းၿပီး အျမတ္မ်ားမ်ား လိုခ်င္ပါတယ္။ ဒီအားနည္းခ်က္ေတြကို ႏုိင္ရာႏုိင္ရာ ဝိုင္းဝန္းျဖည့္ဆီး ၾကမယ္ဆိုရင္ ပန္းတိုင္ဟာ လက္တကမ္းကို ေရာက္လာမွာပါ။

အခုဆုိရင္ သံဃာေတာ္ေတြကုိ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ထားတယ္။ သီလရွင္ ဆရာႀကီး ဆရာေလးေတြကုိလည္း ဒီလုိပဲ မတရားသျဖင့္ ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ထားတယ္။ မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္ႏွင့္ သာသနသိပၸံေက်ာင္းတို႔ကုိ ခ်ိတ္ပိတ္ပစ္လုိက္သလုိမ်ဳိး ေက်ာင္းတုိက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ စာဝါတက္သံ တိတ္ဆိတ္သြားေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔ထားတယ္။ ဘာသာသာသနာကုိ ထြန္းကားပ်ံ႕ႏွံ႔ေအာင္ စည္ပင္ဖြံ႔ၿဖိဳးေအာင္ သာသနာျပဳေနၾကတဲ့၊ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ သာသနာျပဳႏုိင္ေလာက္တဲ့ အရပ္ေဒသျဖစ္သြားေအာင္ ေမတၱာပုိ႔ၿပီး ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ခဲ့ၾကတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ ရဟန္းအတုအေယာင္မ်ားအျဖစ္ ပုတ္ခတ္ ေစာ္ကားခဲ့တယ္။

သာသနာဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္္။ တနည္း အားျဖင့္ဆိုရရင္ သစၥာတရား သဘာ၀အမွန္တရားျဖစ္ပါတယ္။ သတၱ၀ါအမ်ားကုိ လမ္းေၾကာင္းမွန္အေပၚ တင္ေပးၿပီး ဘ၀ရဲ့ျပႆနာ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းႏွင့္ ကုိယ္စိတ္ပင္ပန္းမႈမ်ိဳးစံုတို႔က လြတ္ ေျမာက္ေစတတ္၊ သက္သာရာ ကိုေပးတတ္္တဲ့ မီး႐ႈးတေဆာင္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းမီး႐ူးတေဆာင္ႀကီးကို ေတြ႔ရွိသူဟာ ဗုဒၶပင္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ သစၥဓမၼေတြကို ေတ႔ြရိွ သိရွိၿပီးျဖစ္လို႔လည္း ဗုဒၶ အမည္ရရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥဓမၼကိုရွာေဖြေတြ႔ရွိသူ ျမတ္ဗုဒၶရဲ့ ေျပာဆို ဆံုးမ ခ်က္ေတြ အယူအဆေတြ ၀ါဒေတြကို ဘာ သာရယ္လို႔ နာမည္ေပးၿပီး ဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚဆိုၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသစၥဓမၼေတြကို နားလည္ သ ေဘာေပါက္ၿပီး ရတနာသံုးပါးကို အားထားကိုးကြယ္္ရာအျဖစ္ လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကသူေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာရယ္လို႔ နာမည္တခုနဲ႔ ရပ္တည္ၿပီးေနလာခဲ့တာဟာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္ငါးရာပင္ ေက်ာ္လြန္လို႔ လာခဲ့ပါၿပီ။ ျမတ္ဗုဒၶ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပုိင္း ရဟန္သံဃာ အစဥ္အဆက္က ကိုယ္တိုင္လည္း ေလ့လာသင္ယူ က်င့္သံုး ၊ တပည့္ဒကာ ဒကာမေတြကိုလည္း လမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြေပးၿပီး ေလ့လာက်င့္သံုးေစ ၊ အတံု႔ အျပန္အားျဖင့္ ဒကာ ဒကာမေတြက ရဟန္သံဃာေတြကို ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံ့ စသည္ျဖင့္ ကၽြန္း ကိုင္းမွီ ကိုင္းကၽြန္းမွီ အေနနဲ႔ သာသနာေတာ္ႀကီးကို ထိန္္းသိမ္းခဲ့ၾကလို႔ ယေန႔ထိ သာသနာေတာ္ႀကီးဟာ တည္ တန္႔ေနနိဳင္တာလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာ ဒကာဆက္ဆံေရးမွာ တဖက္ဖက္က အားနည္းခ်က္ေတြ ခၽြတ္ ယြင္းခ်က္ေတြနဲ႔ရင္ဆိုင္ေနရပါက ဗုဒၶသာသနာဟာ ေရရွည္တည္တံ့ႏိုင္မည္မဟုတ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ဘက္ လံုးမွာ ရွိသင့္တဲ့စြမ္းအင္ အရည္အေသြးေတြ ျပည့္၀ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္အထိ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးဟာ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တယ္ ဆိုရေပမဲ့ ခ်ီတက္ခဲ့ရတဲ့ လမ္းေၾကာင္းဟာ အခါခပ္သိမ္း သာယာ ေျဖာင့္ျဖဴးခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အၾကပ္အတည္း အခက္ အခဲမ်ိဳးစံံုေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ ႀကံဳေတြ႔ခံစားခဲ့ ရတာမ်ိဳးေတြလည္းရွိခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒဟာ အိႏၵိယ ေျမေပၚမွာ ေပၚထြန္းခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ေတာ့ သာသနာ့အလင္းေရာင္ဟာ အဲဒီေျမေပၚမွာ ေမွးမိွန္ သြားခဲ့ရပါၿပီ။ အေသာကမင္းႀကီးႏွင့္ သူရဲ့ေျမးေတာ္ေတြ အစဥ္အဆက္ထိ အိႏၵိယေျမေပၚမွာ သကၤန္း အေရာင္ေတြ ေတာက္ပႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ ျဗဟၼဏႏြယ္၀င္ သုဂၤမင္းမ်ားလက္ထက္မွာေတာ့ ဗုဒၶသာသနာ့ အရာင္ အလင္းေတြဟာ ၄င္းေျမေပၚက ေျပာက္ကြယ္စျပဳလာပါေတာ့တယ္။ သုဂၤေခတ္ ျဗဟၼဏပုဏၰားတို႔ရဲ့ လက္ ထက္မွာ ဘုန္းႀကီးေခါင္းတစ္လံုး ျဖတ္ယူဆက္သႏိုင္ပါက ဆုေတာ္ေငြ-၁၀၀၀ ေပးမည္ဟု ေၾကျငာေလရာ ဗုဒၶ ဘာသာ ရဟန္းမွန္သမွ် တိုင္းျပည္ရဲ့အစြန္အဖ်ားေတြကို ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ၾကရပါေတာ့တယ္။

ေနာက္ပိုင္းတက္လာတဲ့ မင္းအစဥ္အဆက္ဟာ သာသနာ့ အေဆာက္အဦးေတြ ေက်ာင္းကန္ဘုရားေတြကို လုယက္ဖ်က္ဆီး ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို သတ္ျဖတ္စသည္ျဖင့္ ႏိွမ္နင္းရာက သာသနာအလင္းေရာင္ဟာ အိႏၵိယေျမေပၚကေန ေျပာက္ကြယ္သြားသည္အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ သာသနာတခု အရွည္တည္တန္႔ေရးအတြက္ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားရဲ့ အခန္းက႑ဟာလည္း အလြန္အေရးပါတယ္ဆိုတာကို သိသာႏိုင္ပါတယ္။

တိုင္းျပည္တျပည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြဟာ လူအခြင့္အေရး ဘာသာေရးအခြင့္ေရးႏွင့္ လူဂုဏ္ သိကၡာ ကိုေလးစားတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အဖြဲ႔အစည္းမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေဆာင္ အေယာင္ေလးေတြကို လုပ္္ျပေနရံု ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအေဆာက္အဦးေတြကို မိုးထိေအာင္တည္ေဆာက္ျပေနရံုမွ်နဲ႔ သာသနာျပဳမင္းပါလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ေနလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈတခုတည္းက ဘာသာ သာသနာတခုကို ေရရွည္တည္တန္႔ေအာင္ မထိ္န္းသိမ္း မေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပါဘူး။ သာသနာကို ထိန္သိမ္း ေစာင့္ေရွာက္သူ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အေပၚမွာဘဲ အေျခခံတာာျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦးေတြဟာ အၿခံ အရံအေၾကာင္းတရား တခုမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။

အိႏၵိယေျမေပၚက သာသနာ ဘာေၾကာင့္ ေျပာက္ကြယ္္သြားရသလဲ ဆိုတာေတြကို သိရိွၿပီးရင္ ယေန႔ျမန္ မာႏိုင္ငံက ဗုဒၶသာသနာႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ့ ဘ၀အေျခအေနေတြကို ေလလာသံုးသပ္ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ အိႏိၵယေျမေပၚက အျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ထပ္တူၾကေနပါတယ္လို႔ မဆိုလိုေပမဲ့ ဗုဒၶသာသနာအ တြက္ အႏၱရာယ္ရွိတဲ့ ပဏာမေျခလွမ္း ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာကေတာ့ထင္ရွား ေနပါတယ္။

ဘုရားေဟာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြထဲမွာပါတဲ့ သာသနာ ကြယ္ေၾကာင္းတရားေတြကို ေလ့လာၾကည့္ၾကမယ္ဆိုရင္ ----------
(၁) ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ရိုေသစြာ နာၾကားမႈမရွိျခင္း၊
(၂) စာေပသင္ၾကားမႈေတြ ရပ္ဆိုင္းသြားျခင္း၊
(၃) ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ေတြကို အာဂံုေဆာင္ထားမႈေတြ ကြယ္ေျပာက္သြားျခင္း၊
(၄) တရားေတာ္ေတြရဲ့ ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ေတြကို နားလည္ေအာင္မလုပ္ျခင္း၊
(၅) တရားဓမၼ က်င့္ႀကံအားထုတ္မႈေတြ မရွိေတာ့ျခင္း ေတြဟာ သာသနာ ေပ်ာက္ကြယ္္ျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ တယ္လို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
သာသနာတခု အရွည္တည္တန္႔ေရးအတြက္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ႏွင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားရဲ့ ကၽြန္းကိုင္းမွီ ကိုင္းကၽြန္မွီ သေဘာကို အထက္မွာ တင္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ရဟန္းသံဃာမ်ားဟာ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ေတြကို ေလ့လာသင္ယူျခင္း (ပရိယတၱိ)ႏွင့္ သိရွိထားသည့္အတိုင္း လက္ေတြ႔ အေကာင္ထည္ ေဖၚေဆာင္ျခင္း (ပဋိပတၱိ) တို႔ျဖင့္ သာသနာျပဳႏိုင္ေရးအတြက္ ဒကာ ဒကာမေတြရဲ့ အေထာက္အပံ့ကို မီွေနရ သူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ လူဒကာ ဒကာမေတြ အခက္ခဲ မ်ိဳးစံုေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတြကို မေထာက္ပံ့ႏိုင္ခဲ့ပါရင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဆက္လက္ရပ္တည္ ရွင္သန္ႏိုင္ပါမလဲ။ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြမွ မရွိခဲ့ေတာ့ပါလွ်င္ ဘုရားရဲ့တရားေတာ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူေတြ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ ဓမၼဆိုတဲ့ သာသနာလည္း ဆက္လက္ရွင္သန္ႏိုင္ေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။

အဆိုပါအေၾကာင္း အခ်က္အလက္မ်ိဳးစံုေတြကို သိရွိထားၾကတဲ့ ရဟန္း သံဃာေတာ္ေတြဟာ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ စစ္တင္ဘာလက ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ လမ္းေပၚတက္ၿပီး ျပည္သူေတြရဲ့အခက္ခဲေတြကို ျပည္သူေတြရဲ့ကိုယ္စား ျပသခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာရဲ့အေျခခံ အေၾကာင္းတရားေတြကို ေလ့လာၿပီး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းရမဲ့အစား ႀကီးေလးတဲ့အျပစ္သဖြယ္ သတ္မွတ္ၿပီး ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြကို ဖမ္းဆီး ရိုက္ႏွက္ ေနထိုင္ရာေက်ာင္းေတြကိုပိတ္ ေနထိုင္ရာေက်ာင္းေတြမွာ မေနႏိုင္ေအာင္ အာဏာပိုင္ ဆုိသူေတြက ရက္ စက္အတင့္ရဲ့စြာနဲ႔ က်ဴးလြန္လာခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။ျမန္မာႏိုင္ငံက ျဖစ္ခဲ့ၿပီးႏွင့္ ျဖစ္ေနဆဲ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ျပႆနာတစ္ခုရဲ့ျဖစ္စဥ္ အေၾကာင္းစံုလင္ေတြကို ရွာၿပီးေျဖရွင္းဖို႔မႀကိဳးစားဘဲ ျပႆနာရဲ့ အ၀န္း၀ိုင္း တခုေလးကိုသာၾကည့္ၿပီး တစ္ေယာက္နဲ႔တေယာက္ အျပစ္ဖို႔တာေတြ အင္ အားႀကီးသူေတြက အင္အားနည္းသူေတြကို အႏိုင္ယူေနတာေတြကို ေတ႔ြျမင္ေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပႆနာေျပေျပာက္္ေရးကို အမွန္တကယ္ လိုလားပါတယ္ ဆိုရင္ ဘာျဖစ္ ေနတယ္ ဆိုတာေလာက္မွာသာ ရပ္တန္႔ေနလို႔မျဖစ္ပါဘူး ။ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္လဲဆိုတာကို သံုးသပ္ၿပီး ေျဖရွင္းပါမွ အမွန္တကယ္ ျပႆနာ ရဲ့ေျပလည္မႈကိုရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။

ယခုလက္ရွိ အေျခေနထိကေတာ့ ျမန္မာျပည္က အာဏာပိုင္ေတြဟာ ရဟန္းသံဃာေတြအေပၚမွာ အၿငိဳးႀကီးစြာနဲ႔ဘဲ ကန္႔သတ္မႈေတြ မတရားခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ ဖိႏိွပ္မႈမ်ိဳးစံုေတြကို လြန္ၾကဴးေနၾကဆဲပါဘဲ။အရင္က ၿမန္မာၿပည္မွာ သံဃာေတာ္ေတြ ရရွိတဲ့ အခြင့္အေရးေတြဟာ န.အ.ဖ စစ္အုပ္စုမၿပဳတ္သ၍ ၿပန္လည္ရရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ပါ။ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ စာေပသင္ၾကားမႈေတြ တရားေဟာၾကားမႈေတြ တရားအားထုတ္မႈ စတဲ့ ဘာသာေရး လုတ္ငန္းစဥ္ေတြကိုပါ ထိခိုက္လာေနတဲ့အတြက္ အိႏၵိယနိဳင္ငံမွာ သာသနာေျပာက္ကြယ္သြားသလို ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ဗုဒၶသာသနာကြယ္ေျပာက္ဖို႔ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ဆိုရင္ လြန္မယ္မထင္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံက အနာဂါတ္ ဗုဒၶသာသနာအေရးဟာ ယခုအတိုင္းသာ ဆက္သြားခဲ့ပါရင္ အလြန္တရာမွ ရင္ေလးစရာ ေကာင္းလွပါေတာ့ တယ္။ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးရဲ ့ အက်ဳိးဆက္ဟာ သံဃာအားလံုး ခံစားရတာၿဖစ္ပါတယ္။

အာဏာ႐ွင္ စစ္၀ါဒီတို႔သည္ "ရဟန္းစစ္ ရဟန္းမွန္၊ သံဃာစစ္ သံဃာမွန္" တို႔ အား "ရဟန္းတု ရဟန္း ေယာင္ သံဃာတု သံဃာေယာင္"ဟုစြပ္စြဲကာ ဖမ္းဆီး႐ိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ပတၱ နိကၠဳဇၨကံ ေဆာင္ ၾကေသာ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ အစစ္အမွန္ ဟုတ္မဟုတ္ ကို ျမန္မာကသာမက ကမၻာကပါ ယခုအခါသိ႐ွိၿပီး ျဖစ္သည္။ ကံေဆာင္သံဃာေတာ္မ်ား၏ လုပ္ရပ္သည္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီ ေသာ ေၾကာင့္သာ တစ္ကမၻာလံုး႐ွိရဟန္း႐ွင္လူအေပါင္းတို႔က အသိအမွတ္ျပဳ လက္ခံခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ အာ ဏာ႐ွင္ စစ္၀ါဒီတို႔မွာကား "အမွားကို အမွန္၊ အမွန္ကို အမွား" ထင္မွတ္ယူမွား၍ ထင္တိုင္းၾကဲ ေနၾက သျဖင့္ ဘာမွ မေျပာလိုပါ။ သို႔ေသာ္ တိုင္းခ်စ္ ျပည္ခ်စ္ မ်ိဳးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ျပည္ေထာင္စုဖြား တိုင္းရင္းသား မ်ားအေနျဖင့္ တပ္မေတာ္ကို ခုတံုးလုပ္၍ ကိုယ္က်ိဳး႐ွာေနၾကေသာ အာဏာ႐ွင္ လူတစ္စုတို႔အား စုေပါင္း ညီညာစြာျဖင့္ တြန္းလွန္ကာကြယ္ၾကပါ။ အမ်ိဴးဘာသာ သာသနာေတာ္ကို ကိုယ္ပိုင္အသိ ကုိယ္ပိုင္ စိတ္ဓါတ္ တို႔ျဖင့္ ၀ိုင္း၀န္းကာကြယ္ ထိမ္းသိန္းေစာင့္ေ႐ွာင့္ၾကပါဟု တိုက္တြန္းလိုပါသည္။

ထို႔အျပင္ လူသတ္၀ါဒကို အားေပးေသာ ပုဂၢိဳလ္၊ လူသတ္ ၀ါဒီတို႔ႏွင့္ စီးပြါးေရး လူမႈေရး သာေရးနာေရးစေသာ အဆက္အသြယ္မ်ားကို လည္း လံုး၀မလုပ္ၾကဘဲ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကပါဟု ေျပာလိုပါသည္။ လူသတ္ ၀ါဒီတို႔မွာ ကံႀကီးထိုက္ၿပီးသူမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ခုေရာ ေနာင္ပါ အက်ိဳးယုတ္ဖို႔ ႐ံုသာ႐ွိေတာ့ သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႔ႏွင့္ ေပါင္း ေဖာ္မိပါက အကုသိုလ္ကံတို႔သည္ မိမိတို႔ထံသို႔ ပူး၀င္ကပ္ေရာက္လာႏိုင္သျဖင့္ ေ၀းစြာေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကရန္ တိုက္တြန္းရျခင္းပင္ျဖစ္ ပါသည္။ အာဏာ႐ွင္တို႔သည္ မိမိတို႔၏ ဒုစၥရိုက္မႈမ်ားကို ဖံုးကြယ္ရန္ႀကိဳးစားေနၾကေသာ္ လဲ မေအာင္ျမင္ေတာ့ေပ။ အာဏာ႐ွင္တို႔က သူတို႔ပိုင္ မီဒီယာမ်ားမွ တစ္ဆယ့္ ႏွစ္လတာ ကာလပတ္လံုး လိမ္ ညာလွည့္စား၍ ၀ါဒျဖန္႔ေနၾကေသာ္လည္း ျပည္သူတို႔က မယံုေတာ့ေပ။ "ေခ်ာက္ထဲကို က်လုလုျဖစ္ေနေသာ ႏိုင္ငံေတာ္ ႀကီးကို စစ္တပ္က အခ်ိန္မေႏွာင္းမီ ကာကြယ္လိုက္ရတာပါ" ဟု အသံေကာင္း ဟစ္ေနၾကေသာ အာဏာ႐ွင္တို႔သည္ သူ႔တို႔စကားကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ေခ်ဖ်က္ခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ စက္တင္ဘာ အေရးေတာ္ ပံုတြင္ ထိုျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို ကမၻာကပါ သိ႐ွိခဲ့ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ မိမိတို႔၏ မတရားမႈမ်ားကို ကမၻာသိေအာင္ ေၾကျငာသူမွာ အျခားသူမ်ားမဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔ိကုိယ္တိုင္သာျဖစ္သည္ကို သေသာေပါက္ၾကသင့္ ပါသည္။

အၾကြင္းအက်န္မထားဟုဆိုကာ ရဟန္း႐ွင္လူျပည္သူမ်ားကို ဖမ္းဆီး ႏိွပ္စက္ သတ္ျဖတ္ေန႐ံုမွ်ျဖင့္ ျပႆနာ မ်ား ေျပၿငိမ္းၿပီးျပတ္သြားမည္ မဟုတ္ပါေခ်။ ရန္ကိုရန္ခ်င္းမတုဘဲ ေမတၱာစစ္ ေမတၱာမွန္ျဖင့္ အေျဖ႐ွာမွသာ အ ေျဖမွန္ကို ရေပမည္။ ဓမၼကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၍ အဓမၼ၀ါဒကို လက္ကိုင္က်င့္သံုးေနပါက ကိုယ့္ေသတြင္း ကိုယ္ တူးသလို ျဖစ္တက္သည္ကို သေဘာေပါက္သင့္ၾကေပ သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ ကမၻာအရပ္ရပ္တြင္ စကၠန္႔မလပ္ နာရီ မလပ္ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲ ေနၾကေသာ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားကို သင္ခန္းစာအျဖစ္ မွတ္ယူၿပီး အခ်ိန္မေႏွာင္းမီ ျပည္သူ႔ ဆႏၵႏွင့္အညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲသင့္ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါ သည္။

နအဖစစ္ေခြးမ်ား ၀င္ေရာက္ဖ်က္ဆီးခဲ့ေသာ
၁။ ေတာင္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ ေငြၾကာယံေက်ာင္းတုိက္၊
၂။ ဓမၼေဇယ်ေက်ာင္းတုိက္၊
၃။ ေရႊေတာင္ေမာ္ေက်ာင္းတုိက္၊
၄။ ဇဋိလာရာမေကာင္းတုိက္၊
၅။ တာေမြၿမိဳ႕နယ္၊ နတ္ေခ်ာင္းရပ္ကြက္၊ ဓမၼသုခစာသင္တုိက္၊
၆။ ဗုိလ္တစ္ေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ မဂၤလာရာမစာသင္တုိက္၊
၇။ ပညာရာမိကေက်ာင္းတုိက္၊
၈။ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္၊ မုိးေကာင္းေက်ာင္းတုိင္၊
၉။ သကၤန္းကၽြန္းၿမိဳ႕နယ္၊ မဂၢင္ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၀။ ေက်ာက္စာေတာ္အေရွ႕ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၁။ ပညာတံခြန္ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၂။ ဓမၼေ၀ပုလႅေက်ာင္းတုိက္၊
၁၃။ ေရႊက်င္တုိက္သစ္ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၄။ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္၊ သာသနာ့သိပၸံေက်ာင္းတုိက္၊
၁၅။ သာသနာ့ဂုဏ္ရည္ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၆။ ဒဂုံၿမိဳ႕သစ္၊ တကၠသီလာေဇယ်သိဒၶိပ႒ာန္ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၇။ ေျမာက္ဥကၠလာပၿမိဳ႕နယ္၊ သီရိေဇယ်ေက်ာင္းတုိက္၊
၁၈။ ပ႑ိတာရာမေက်ာင္းတုိက္

----အစရွိေသာ စာသင္တုိက္ ၾကီးမ်ားႏွင့္ေက်ာင္းတုိက္မ်ားမွ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ရဟန္းတုမ်ားျဖစ္ ပါသေလာ၊ ေလာင္းကစား၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးစသည္ ျပဳေသာ ရဟန္း သံဃာေတာ္ မ်ားေပေလာ စသည္ျဖင့္ စဥ္း စားဖြယ္ရာျဖစ္၏။ ေဖာ္ျပပါေက်ာင္းတုိက္မ်ား မွာ အစုိးရပုိင္မီဒီယာမွ ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိေရး သားခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အထက္ပါေက်ာင္းတုိက္မ်ားမွ သံဃာေတာ္မ်ား အဘယ္သုိ႔ေရာက္ကုန္ၾကၿပီလဲ၊ ေငြၾကာယံဆရာေတာ္ ဘယ္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေနသလဲ၊ မဂၢင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ဘယ္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ ေနသလဲ၊ တကၠသီလာေဇယ်သိဒၶိပ႒ာန္ေက်ာင္း ဆရာေတာ္ ဘယ္ေနရာသုိ႔ ေရာက္ေနသလဲ၊ သူတုိ႔ သတ္ျဖတ္ၿပီး ျမစ္ထဲသုိ႔ ပစ္ခ်ထားေသာ ရဟန္းအေလာင္းမ်ားက ဘယ္သူေတြလဲ၊ နအဖစစ္ေခြးမ်ား ပစ္ ခတ္မႈေၾကာင့္ ဒဏ္ရာရေဆးရုံသုိ႔ ေရာက္ေနေသာ သံဃာေတာ္မ်ားက ဘယ္အရာေတြလဲစသည္ စသည္ျဖင့္ စဥ္းစားဖြယ္ရာ ျဖစ္မိ၏။

ၿမန္မာႏိုင္ငံမွ လက္ရွိ မ.ဟ.န ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ႏုိင္ငံတကာ ထုတ္လြင့္ခဲ့ေသာ သတင္းမ်ား၊ ဓာတ္ ပုံမ်ားကို ၾကည့္ရႈမိပါ၏ေလာ၊ အင္တာနက္၊ အီးေမလ္ဆုိသည္ကုိ သိပါ၏ေလာ၊ ဤကဲ့သုိ႔ ရက္ စက္ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ နအဖ၏ လုပ္ရပ္ကုိ ကုိယ္တုိင္းေတြ႕ျမင္ၾကားသိပါေလာ၊ မ်က္စိမိွတ္၊ နားပိတ္ၿပီးေတာ့ နအဖစစ္ေခြးမ်ား၏ အလိမ္အညာ ျပည္တြင္းျဖစ္ မီဒီယာမ်ား ကိုသာမီွျငမ္းကုိးကား၍ ထုိသုိ႔ျဖစ္ရပ္မွန္ဟု စာေရး သားေပးပုိ႔ျခင္းသည္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဆုိေသာ စကားႏွင့္ ညီညြတ္ပါေလာ၊ မိမိ၏ညဏ္ျဖင့္စဥ္းစားၿပီး (ေကသမုတၱိသုတ္ေတာ္)လာ ဘုရားရွင္၏စကားကုိ ကုိးကား၍ ေျပာဆုိေသာ စကားဟုတ္ပါ၏ေလာ၊ စသည္ စ သည္ျဖင့္ အလြန္ပင္ေတြးၾကည့္စရာ ေကာင္းပါ၏။

နိဂံုးခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕နယ္အသီးသီးမွ ေပ်ာက္ဆုံးေနၾကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား အ ဘယ္သုိ႔ေရာက္ေနပါသနည္း၊ ဂ်ီတီအုိင္ေက်ာင္းေဟာင္းအတြင္း ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ျခင္းခံထားရေသာ သံဃာ မ်ားသည္ အဘယ္တုိင္းျပည္က သံဃာေတာ္မ်ားပါနည္း၊ ကေဘာ္ခ်ိဳင့္၀ွမ္းသုိ႔ အပုိ႔ခံရေသာ သံဃာ ေတာ္မ်ားသည္လည္း မည္သည့္ေနရာက သံဃာေတာ္မ်ားပါနည္း၊ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕၊ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးသင္တန္းတြင္ ေဒသခံကေလးသူငယ္မ်ားအား ပညာဒါနေ၀ငွ ေပးေနေသာ သိရီ လကၤာျပန္ ဆရာေတာ္ဦးသီလာ၀ံသ(M.A.Sri Lanka) ပ်ံလြန္ေတာ္မူျခင္းသည္ မည္သူ၏သတ္ျဖတ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသနည္း။စဥ္းစား သံုးသပ္ေစလို ပါသည္။

သာသနာ့တကၠသိုလ္၊စာသင္တိုက္မ်ားမွ သာသနာ့ မွတ္ပံုတင္မ်ားၿဖင့္ နယ္စပ္ေဒသ၊ တတိယႏိုင္ငံမ်ားသို ့ တိမ္းေရွာင္ခဲ့ရေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ၿမန္မာၿပည္မွ သံဃာအစစ္ အမွန္မ်ား ၿဖစ္ေၾကာင္း ယခုအခါ အခက္ အခဲ အားလံုးေက်ာ္ၿဖတ္ကာ သက္ေသၿပႏိုင္ခဲ့ၿပီ ၿဖစ္သည္။
ဘယ္သူေတြ ဘယ္လိုစြပ္စြဲေၿပာဆိုၾကပါေစ ပတၱၿမားမွန္လွ်င္ႏြံမနစ္ေၾကာင္း ကမာၻကို သက္ေသၿပႏိုင္ခဲ့ၿပီၿဖစ္ ေၾကာင္း တင္ၿပလိုက္ရပါသည္။
ေရႊဝါေရာင္ ေသာတုဇန ဘိကၡဴ သံဃာ့အဖႊဲ.ၾကီး (SYMO) ( www.symo.isgreat.org )

type the rest of your post here

0 comments: