Wednesday, February 25, 2009

အာဇာနည္ပုဂၢဳိလ္တုိ႔၏ လုပ္ငန္းကုိ ဆုးံခန္းတုိင္ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရမည္




ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆုိတာ ဘယ္လုိစိတ္ဓာတ္မ်ိဳးပါလဲတဲ့၊ အလံေတာ္ကုိ အေလးျပဳရုံနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုႀကီးခုိင္ျမဲ သြားျပီးလား၊ ျပည့္စုံသြားျပီးလားဆုိတာ ရွင္းျပေပးပါတဲ့။
အလံေတာ္ကုိအေလးျပဳတဲ့အခါမွာ ကုိယ္စိတ္ထဲမွာဘာကအေရးႀကီးသလဲဆုိတာ ဒါက အေရးႀကီးတာဘဲ၊ အလံေတာ္ကုိအေလးျပဳဆုိလုိ႔ျပဳလုိက္ျပီးေတာ့၊စိတ္ကဟုိေရာက္ဒီေရာက္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ အလကားပဲ၊ ၿပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆုိတာတြင္းကလာတာပါ၊ ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္လုိ႔ဆုိလုိက္ တာနဲ႔ စိတ္ဓာတ္ဆုိတာအတြင္းကလာတာပါ၊ အျပင္သေကၤတျဖစ္တဲ့ အလံေတာ္ေတြဆုိတာ အထုိက္ေလ်ာက္ေတာ့အေရးႀကီးတာဘဲ၊ဒါေပမဲ့ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဆုိတာအတြင္းကလာရမွာျဖစ္တယ္၊ က်မတုိ႔ကေတာ့ျပည့္ေထာင္စုစိတ္ကုိ ပင္လုံစိတ္ဓာတ္လုိ႔ ဒီလုိပဲ က်မတုိ႔ယူပါတယ္။ ပင္လုံစိတ္ဆုိတာ အတုိခ်ဳးံျပီးေျပာရမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအားလုးံ တန္းတူညီတူရွိေရးအေပၚမွာ အေျခခံတဲ့ျပည္ေထာင္စုကုိ က်မေျပာတာပါ။


က်မတုိ႔ျပန္ျပီးေတာ့ရွင္းျပရမယ္ဆုိလုိရင္ျပည္ေထာင္စုစိတ္ဓာတ္ဆုိတာဟာပင္လုံစိတ္ဓာတ္ပဲ။ပင္လုံစိတ္ဓာတ္ဆုိတာဟာျပည္ေထာင္စုသားမ်ားအားလုးံရဲ့တန္းတူညီတူေရးနဲ႔ဒီတန္းတူညီတူေရးအေပၚမွာ အေျခခံတဲ့ညီညြတ္ေရးျဖစ္တယ္။ တန္းတူညီမွဳ့ရွိလုိ႔ရွိရင္ညီညြတ္ေရးကုိထိခုိက္မွာမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔ကုိ ေတာ့ နွစ္က်ပ္ေပးတယ္။တုိ႔ကုိေတာ့က်ပ္ပဲေပးတယ္ဆုိရင္စိတ္ထဲကဘယ္ေက်နပ္မလဲ။ ဒီေတာ့ အဲဒီကတည္းကညီညြတ္မွဳ့ဆုိတာမရွိနိင္ေတာ့ဘူး။ဒါေႀကာင္းမုိ႔က်မတုိ႔နိင္ငံမွာျပည္ေထာင္စုႀကီးတည္တံ့ခုိင္ျမဲဖုိ႔ဆိုတာအားလုးံကေက်နပ္ရမယ္။တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးအားလံုးကငါတုိ႔အားလုးံဟာတနး္တူညီတူအခြင့္ေရးွရွိတယ္ဆုိတဲ့ခုိင္မာတဲ့ယုံႀကည္ခ်က္ရွိမွသာလ်ွင္က်မတုိ႔ျပည္ေထာင္စုတည္တံ့ခုိင္ျမဲနိင္မွာ ျဖစ္တယ္။ အလံေတာ္ကေတာ့ ဘယ္နွစ္ခါပဲ အေလးျပဳ အေလးျပဳ စိတ္ထဲမွာ ငါတုိ႔ဟာ ဒီနိင္ငံမွာတန္းတူညီတူအခြင္းေရးရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီနိင္ငံမွာငါတုိ႔ဟာဒုတိယတန္းစားနိင္ငံသားမ်ား ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ေတြရွိေနေသးရင္ေတာ့ က်မတုိ႔နိင္ငံဟာ တည္တံ့ခုိင္ျမဲတဲ့ျပည္ေထာင္စုႀကီး ျဖစ္လာနိင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေနရာမွာ က်မတခုသတိေပးခ်င္တာက က်မတုိ႔ဗမာလူမ်ိဳးေတြက လူမ်ိဳးစု ႀကီးေတာ့ ျဖစ္တာပဲ၊ လူမ်ိဳးစုႀကီးျဖစ္တဲ့အေလ်ာက္ က်မတို႔မွာ တာဝန္အထူးရွိတာျငင္းစရာမလုိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္လည္း က်မတုိင္းရင္းသား ညီအကိုေမာင္နွမမ်ားအေနနဲ႔ က်မတုိ႔ ဗမာလူမ်ိဳးေတြမွာလည္း စုိးရိမ္ခ်က္ေတြ၊ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဆုိတာလည္း မေမ႔ပါနဲ႔လုိ႔ က်မတုိ႔က ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါ တယ္၊ က်မတုိ႔ အားလုးံဟာ ကုိယ္စုိးရိမ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကုိယ္႔ရဲ့ေမ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိႀကတာခ်ည္းပါပဲ။ ဒါကုိ တေယာက္နဲ့ တေယာက္နားလည္းရမယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိတေယာက္နဲ႔နားလည္ရမယ္၊တေယာက္ နဲ႔တေယာက္ ႀကင္နာရမယ္၊တကယ္ေတာ့ ဒီလုိတေယာက္ကုိ တေယာက္ႀကင္နာတဲ့စိတ္ဓာတ္၊ တေယာက္ကုိ တေယာက္ယုံႀကည္တဲ့စိတ္ဓာတ္ကုိ အေျခခံျပီးေတာ့ ညီညြတ္မွဳ့ကုိ ရနိင္မွာပါ။ အဲဒီလုိ ညီညြတ္မွဳ့ကသာ ျပည္ေထာင္စုႀကီးကုိ တည္တ့ံခုိင္ျမဲေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ေပးနိင္မွာျဖစ္တယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ေဟာေျပာခ်က္
(၁၉၉၆ ခုနွစ္၊ေဖေဖာ္ဝါရီလ ျခံေရွ႕လူထုေဆြးေႏြးပြဲမွ)

ေရြခေမာက္စာေစာင္


0 comments: