Tuesday, December 23, 2008

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာေသာ “ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ”


ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း

ေက်ာ္သိခၤ

ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္

ဒီတစ္ခါ က်ေနာ္ၾကားခဲ့ရေသာ စကားေလးတစ္ခြန္းနဲ႔ပက္သက္ၿပီး ယခုေဆာင္းပါးကိုေရးျဖစ္သြားတာျဖစ္ပါသည္။ ထိုစကားကို ရပ္ကြက္ထဲမွာ မိဘေတြက သားသမီးေတြကို သတိေပးစကားပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာၾကသည္။ ေက်ာင္းက ဆရာ၊ ဆရာမေတြက ေက်ာင္သားေတြကို ေန႔စဥ္ ဆံုးမစကားေျပာသကဲ့သို႔ ေျပာၾကသည္။ ၀န္ထမ္းေတြၾကားမွာေတာ့ ေၾကာက္စရာတစ္ခုလို ျဖစ္ေအာင္ ေျခာက္လွန္႔ၿပီးေျပာၾကသည္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုေတာ့ “ႏုိင္ငံေရး မလုပ္နဲ႔” ဟူေသာစကာားပင္ျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္ ကတည္းကစၿပီး အဲဒီလို မိဘေတြေၾကာင့္ သားသမီးေတြမွာ ႏုိင္ငံေရး ဆိုတဲ့ စကားလံုးသုံုးလံုးက သူတို႔ကိုေခ်ာက္လွန္႔ေနသည္။ ဆရာ၊ ဆရာ မေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြမွာ “ႏုိင္ငံေရး မလုပ္နဲ႔ေနာ္” ဆိုေသာစကားက လူ႔က်င့္၀တ္ထဲက တစ္ခုဘဲျဖစ္ေနသလိုလို၊ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ထဲမွာပင္ ႏုိင္ငံေရးလုပ္ရင္ အပယ္ငရဲ က်တတ္သကဲ့သို႔ ေျပာထားေလဟန္ နဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြၾကားမွာ ႏုိင္ငံေရး ဆိုတာကိုဘဲေရွာင္ကြင္းရမလို။ ၀န္ထမ္းေတြၾကားမွာေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ဆိုသည္ကို ေျပာရဲဖို႔ မေျပာနဲ႔ သူမ်ားက လာေျပာရင္ေတာင္ မၾကားရဲဘူးျဖစ္ေနသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ေတြထဲက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀ ရက္ေန႔ ေရႊတိဂံု အလယ္ပစၥယံ လူထုအစည္းအေ၀းမွာ ေျပာခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္းထဲက ႏုိင္ငံေရးဆိုတာနဲ႔ပက္သက္ၿပီး ေျပာၾကားခဲ့တာကို တစ္ဆင့္ ျပန္ၿပီးေ၀ငွလိုက္ပါသည္။

“……..ႏုိင္ငံေရး ဆိုတာ ဘာလဲဟု ေမးဖြယ္ရာ႐ွိျပန္၏။ ကၽြႏု္ပ္ တို႔သည္ သာမန္ပုထုဇဥ္မ်ား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးကို မလုပ္သင့္။ ႏုိင္ငံေရးသည္ အလြန္ ျမင့္ျမတ္သည့္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ မတန္မရာ၊ ေလးျမတ္စြာ ေမွ်ာ္႐ႈရန္သာလွ်င္ ႐ွိသည္ဟု ဆိုရမည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ ႏုိင္ငံေရးကို အခ်ိဳ႕ေသာ လူညာလူလိမ္တို႔သည္ ေတာအံုကနား ေက်းေတာသား လူ႐ိုးလူအ တို႔ကို အတိတ္၊ တေပါင္၊ စံနည္းဘေ၀ါတို႔ကို တြင္တြင္ႀကီးေဟာေျပာ၍ ထိုသူတို႔၏ မေနာ အႀကိဳက္ကိုလိုက္၍ အငိုက္ဖတ္ၿပီးေနာက္ စားေပါက္ထြင္ၾကသည့္ ကိစၥဟု ဆိုရမည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ ႏုိင္ငံေရးသည္ ကႏၱာရ ခရီးပမာ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အႏၱရာယ္မ်ားစြာ႐ွိေသာ အေရးကိစၥျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ တတ္သာလွ်င္ ေရွာင္႐ွားသင့္သည္ဟု ဆိုရမည္ေလာ။ သို႔တည္းမဟုတ္ ႏုိင္ငံေရးသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေျပာေလ့ေျပာထ႐ွိသည့္အတုိင္း အမ်ိဳး၊ဘာသာ၊ သာသနာေရးဟူ၍ပင္ ဆိုရမည္ေလာ။ ႏုိင္ငံေရး သေဘာအမွန္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ လူသားတို႔ႏွင့္ မတန္မရာ ျမင့္ျမတ္လြန္းသည္မဟုတ္၊ နိမ့္က်လြန္းသည္လည္းမဟုတ္၊ မ်က္လွည့္ေဗဒင္လည္းမဟုတ္၊ အဂၢိရတ္လည္း မဟုတ္၊ ေၾကာက္မတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ကႏၱာရခရီးလည္းမဟုတ္၊ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာ စိတ္ေဇာႏွင့္ လုပ္ေသာ အေရးကိစၥလည္း မဟုတ္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ ပတ္၀န္းက်င္၌ ေပၚေပါက္ျဖစ္ပြားလွ်က္႐ွိေသာ အေျခအေနေပၚတြင္ ေမွ်ာ္ေခၚ၍ ေဆာင္ရြက္ရ မည္ျဖစ္ေသာ အေရးကိစၥသာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။”

“အတိုခ်ဳပ္ဆိုရလွ်င္ ႏုိင္ငံေရးဆိုသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူ႔ေလာကတြင္ ေတြ႔ႀကံဳေနၾကရေသာ ကိစၥပင္ျဖစ္ေပသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ ႏုိင္ငံေရးဆိုသည္မွာ လူ႔ကိစၥဟုဆိုရေပမည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ စားမႈေသာက္မႈ၊ ေနမႈထိုင္မႈ၊ သြားမႈလာမႈ အစုစုသည္ ႏိုင္ငံေရးပင္ျဖစ္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ႏုိင္ငံေရးကို မဆင္ျခင္ မေတြးေတာမိေစကာမူ ႏုိင္ငံေရးသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ အၿမဲတေစ ဆက္သြယ္ေန၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔သည္ ႏုိင္ငံေရးကို ေရွာင္ရွားေစကာမူ ႏုိင္ငံေရးသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အိမ္၊ ႐ံုး၊ အလုပ္႐ံု စသည္တုိ႔၌ ေပၚေပါက္ လွ်က္႐ွိ၏။ ဤ ႒ာနမ်ား၌ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ႏုိင္ငံေရးကိုပင္ လုပ္ေနၾကရေပသည္။ အလုပ္သမားမ်ားသည္ အခေၾကးေငြအတြက္ အလုပ္လုပ္ရ၏။ ေတာင္သူလယ္သမားသည္ ၀မ္းစာအတြက္ လယ္ယာလုပ္ရ၏။ စာေရးစာခ်ီ အမႈထမ္းသည္ လည္း လစာေငြအတြက္ အလုပ္လုပ္ရ၏။ ကုန္သည္ပြဲစားတို႔သည္ အသီးသီး၀င္ေငြရရန္ လုပ္ၾကရ၏။ အခ်ဳပ္မွာ စားေသာက္ေနထိုင္ေရး အတြက္ပင္ျဖစ္၏။ အလုပ္သမားသည္ အခေၾကးေငြကို တိုးတက္၍ ရၿပီးလွ်င္ စားသာေသာက္သာေသာ အေျခအေနကို ရလို၏။ ေတာင္သူလယ္သမားသည္ မိမိ၏ လယ္ေျမကို တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစ၍ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိလို၏။ စာေရးစာခ်ီ အမႈထမ္းတို႔သည္လည္း ႐ံုး၌ တကုပ္ကုပ္ လုပ္ေနရေသာ ဘ၀ထက္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္႐ွိေသာ အေျခအေနသို႔ ေရာက္လုိၾက၏။ ကုန္သည္ပြဲစားတို႔လည္း လြယ္လြယ္ကူကူ တို႔ခ်ဲ႕၍ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္လိုၾက၏။ ဤကဲ့သို႔ လူတိုင္းလူတိုင္း မိမိတို႔၏ အခြင့္အေရးကို ရယူလိုျခင္းသည္ ႏုိင္ငံေရးပင္ျဖစ္၏။”

“သို႔ျဖစ္္္ရကား ႏုိင္ငံေရးဟူသည္ လူမႈလူေရးမွ်သာျဖစ္၏။ ႏုိင္ငံေရးကိ ကၽြႏု္ပ္တို႔ နားမလည္စရာ အေၾကာင္းမ႐ွိေခ်။ သို႔ပါလွ်က္ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံေရးသည္ ယုတ္မာညစ္ေထးသည္ဟုဆိုၾက၏။ ႏုိင္ငံေရးမည္သည္ ယုတ္မာညစ္ေထးသည္ဟု ဆိုရမည္ေလာ၊ စင္စစ္ႏုိင္ငံေရးမွာ ယုတ္မာညစ္ေထးသည္မဟုတ္၊ ႏုိင္ငံေရးကို ညစ္ေထးေအာင္ လုပ္သူတို႔သာလွ်င္ ယုတ္မာျခင္းသာ ျဖစ္သည္။”

“ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ႏုိင္ငံေရးကို ဆက္၍ ေျပာရေပဦးမည္။ ႏုိင္ငံေရးကို ေျပာ၍မဆံုးေသးေခ်။ စင္စစ္ ႏုိင္ငံေရးတို႔မည္သည္ ၿပီးဆံုးျခင္း ေရာက္ၿပီဟူ၍ မ႐ွိႏုိင္ေခ်။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ သံသရာ၌ လည္ေနရသေရြ႕ ပဋိစၥသမုပၸာဒ္ တရားေတာ္ျမတ္အတိုင္း အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ိဳး၊ အတိတ္ႏွင့္ ပစၥဳပၸန္၊ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ အနာဂတ္ ဆက္စပ္၍ မရပ္မနား ႐ွည္လ်ားလွေသာ ခရီးကို တသြားတည္း သြားေနရေပၿပီ။ ဤကဲ့သို႔ အေၾကာင္းတရာ၊ အက်ိဳးတရား အမ်ိဳးအစားကို လုိက္၍ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္ ႏုိင္ငံေရးျဖစ္၏။”

ဒါကေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေျပာသြားတာေတြထဲက အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး ျပန္လည္ေ၀ငွ လိုက္တာျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ႏုိင္ငံေရး မလုပ္ပါႏွင့္ ဟုေျပာၾကေသာမိဘေတြကိုယ္တိုင္လည္း မိုးလင္းကစ မိုးခ်ဳပ္တဲ့အထိ ႏုိင္ငံေရး အေၾကာင္းေျပာေနၾကေပၿပီ။ အေမလုပ္သူက ေစ်းကျပန္လာ၍ သား၊ ငါးေစ်းႀကီးေၾကာင္းေျပာရင္၊ ဒါ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းေျပာတာသာျဖစ္သည္။ အေဖလုပ္သူက အလုပ္အကိုင္က ခါတိုင္းလို အဆင္မေျပဘူး၊ ေငြေၾကး႐ွာရတာက်ပ္တည္းေၾကာင္းေျပာရင္လည္း၊ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္းေျပာတာသာျဖစ္ သည္။

ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြေရာ ႏုိင္ငံေရးကို ဘယ္လုိလုပ္ေနၾကသနည္း။ အစိုးရ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြကို အစိုးရက ၂၀၀၆ ေလာက္မွာ လခေတြ (မျဖစ္စေလာက္ေလး) တိုးေပးၿပီးေတာ့၊ လခ တိုးေပးထားလို႔ က်ဴ႐ွင္မသင္ရဆိုၿပီးလုပ္ခဲ့သည္။ အဲဒီမွာ ဆရာဆရာမေတြက ဘာလုပ္လဲ။ ခါတိုင္း တစ္၀ိုင္းကို အိမ္မွာ ၁၅ ေယာက္ေခၚသင္တယ္ဆို၊ အဲဒီလုိ အမိန္႔ထုတ္ၿပီးေနာက္မွာ ၁၀ ေယာက္ေလာက္အထိေတာ့ လက္ခံၿပီးသင္သည္။ ေငြေရးေၾကးေရးႀကပ္တည္းလို႔၊ ပိုၿပီးေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ေလးျဖစ္ေအာင္ အိမ္မွာ ၀ိုင္းက်ဴ႐ွင္သင္ၾကသည္။ အခြင့္အေရးေလး ပိုၿပီးလိုခ်င္သည္။ အျပစ္မေျပာလိုပါ။ ဒါလည္း ဗိုလ္ခ်ုုုဳပ္ေျပာသလိုဆို ႏုိင္ငံေရးလုပ္တာဘဲ။ တုိက္႐ိုက္မဟုတ္ရင္ ေတာင္၊ သြယ္၀ိုက္ၿပီးလုပ္တယ္။ မလုပ္နဲ႔ဆိုတာကို လုပ္တာ ဆန္႔က်င္တာ၊ ေတာ္လွန္နည္းတစ္နည္းပင္။ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္းနဲ႔ ေတာ္လွန္ၾကသည္သာ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြမွာ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္႐ွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း ႏုိင္ငံေရးမလုပ္ရဟု ဆရာေတြက ေျပာလာရင္၊ မတရားရာက်သည္။ ဆရာေတြ ႏုိင္ငံေရးလုပ္လို႔၊ ေက်ာင္းသားေတြလုပ္သည္။ ဆရာေတြက သူတို႔အခြင့္အေရးကို သူတို႔ဖန္တီးသကဲ့သိုု႔၊ ေက်ာင္းသားေတြကလည္း ေက်ာင္းသားအခြင့္အေရး ဖန္တီးပိုင္ခြင့္႐ွိသည္။ အခြင့္အေရး ဆိုတဲ့စကားလံုးသံုးလာကတည္္းက ဒါႏုိင္ငံေရးပင္ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕ေသာ မိဘေတြက သားသမီးေတြကို ေျပာသည္။ ႀကိဳက္တာ အကုန္လုပ္၊ သို႔ေသာ္ ႏိုင္ငံေရးေတာ့ မလုပ္နဲ႔ ဆိုတာမ်ိဳး။ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ ေသျခင္းတရားကဲ့သို႔ပင္။ ေ႐ွာင္လႊဲလို႔မရ။ ေမြးကတည္းကေန ေသသည္ အထိ ပါလာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္တြင္ ႏုိင္ငံေရးအသိမ႐ွိလွ်င္ ဘ၀အသိမ႐ွိ၊ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚမ႐ွိလွ်င္ ဘ၀အေတြးအေခၚမ႐ွိ ဘူးဟုသာ ဆိုခ်င္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ႏုိင္ငံေရးအသိ၊ အေတြးအေခၚတို႔ ႐ွိၿပီးေနာက္ ႏုိင္ငံေရးေလာကကို ၾကည္လင္စိမ္းလဲ့ေသာ ေရတို႔ႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည့္ ေသာက္ေရကန္ႀကီး သဖြယ္ ယူဆၿပီး၊ ႏုိင္ငံေရးလုပ္သူမ်ားကို ေရကန္မွ ေရမ်ားကို ခပ္ယူေသာက္သံုးေနၾကသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု ယူဆ ၾကပါစို႔။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေသာက္ေရကန္တိုင္းတြင္ “ေရကန္ကို ညစ္ႏြမ္းေစေသာ အ၀တ္ေလွ်ာ္ျခင္း၊ အမႈိက္ပစ္ျခင္း၊ တရိစၦာန္မ်ား ထိမ္းေက်ာင္းျခင္းမျပဳရ” ဟုေရးထားေပမည္။ အကယ္၍ သင္သည္ အဆိုပါ ေရကန္ေဘာင္ေပၚ၌ အထက္ပါ မျပဳလုပ္သင့္အပ္ေသာအရာ တို႔ကို ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက ေရကန္ထဲမွေရမ်ား ညစ္ပတ္ၿပီး၊ ေသာက္သံုးေနေသာ သူမ်ားလာေရာက္ေသာက္သံုးေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။

အလားတူပင္ ႏုိင္ငံေရးေလာကတြင္ မျပဳသင့္၊ မျပဳအပ္ေသာ အျပဳအမူ တစ္ခုခုကို လည္းေကာင္း၊ အျပဳအမူမ်ားကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ သင္ျပဳလုပ္ခဲ့လွ်င္၊ သင့္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံေရးေလာကလည္း ညစ္ႏြမ္းသြားၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူမ်ား၊ ေနာက္ထပ္ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚ၊ ႏုိင္ငံေရးအသိ ႐ိွသူတို႔သည္ ႏုိင္ငံေရးေလာကသို႔ ၀င္လာျခင္းငွာ စြမ္းေတာ့မည္မဟုတ္ေခ်။ ေရကန္ကို လူမ်ား စြန္႔ခြာသြားၾကသကဲ့သို႔ ႏုိင္ငံေရးေလာက ကိုလည္း စြန္႔ခြာသြားၾကေပမည္။ အမွန္စင္စစ္ ႏုိင္ငံေရးေလာကသည္ မ႐ႈပ္ပါ၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကကို ႐ႈပ္ေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားကိုယ္တိုင္ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ႐ွင္းမရသည္သာျဖစ္သည္။

လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး ဗိုလ္အခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာသြားခဲ့ေသာ အထက္ပါစကားလံုးမ်ား၌ ႏိုင္ငံေရးအေၾကာင္းေျပာရာတြင္ ခက္ခဲသည့္ စကားလံုးမ်ားမပါ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ႏုိင္ငံေရး ဆိုကတည္းက အႏွစ္သာရအားျဖင့္ေရာ၊ အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ပါ ႐ိုးရွင္းသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႔ေျပာရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚစုေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၏ စည္း႐ံုးေရးခရီးစဥ္မ်ားမွာ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ စကားမ်ားကို အျပင္မွာပင္ျဖစ္ေစ၊ အေခြထဲမွာျဖစ္ေစ နားေထာင္ဖူးသူမ်ား သတိျပဳမိၾကပါလိမ့္မည္။ ေဒၚစု အေနျဖင့္ စစ္အာဏာ႐ွင္လက္ေအာက္မွာ ဒုကၡမ်ိဳးစံုကို ခါးဆီးခံေနၾကရၿပီး၊ ဒီမိုကေရစီဆိုသည္မွာ ဘာမွန္းမသိေသး၊ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုသည္မွာ ဘာမွန္းမသိေသးသည္ ျပည္သူလူထု၏ နားထဲကို ဒီမိုကေရစီ၊ လူ႔အခြင့္အေရး၏ အႏွစ္သာရ၊ အဓိပၸါယ္ကို အဂၤလိပ္လို ၾကားမညွပ္၊ ႐ိုး႐ိုး႐ွင္း႐ွင္း ႏွင့္ စိမ့္၀င္သြားေအာင္ စည္း႐ံုးသိမ္းသြင္းႏုိင္ခဲ့သည္မွာ သူမ၏ အရည္အခ်င္းပင္ျဖစ္သည္။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ ႏုိင္ငံေရး ဆိုသည္ကို လူေတြသိနားလည္လာေအာင္ က်ေနာ္တို႔ အေနျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးသားသား၊ ႐ိုး႐ိုး႐ွင္း႐ွင္း အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆို၍၊ ေျပာဆိုစည္း႐ံုး၊ သိမ္းသြင္း၊ လုပ္ကိုင္ပါက၊ လူတိုင္းတြင္ ႏုိင္ငံေရးအသိအျမင္၊ ႏုိင္ငံေရးအေတြးအေခၚ က်ယ္ျပန္႔လာကာ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရး ေလာကသည္လည္း ဒီထက္ေကာင္းသတင္းေမႊး၍၊ ဒီမိုကေရစီ ပန္းတိုင္ကို အေရာက္လွမ္းႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အျပဳသေဘာေဆာင္၍ ေရးသားလိုက္ရပါသည္။
ေက်ာ္သိခၤ

0 comments: