Thursday, September 18, 2008

ကမၻာေအးကုန္းေျမ၊၂၀၀၇ နဲ႔့စက္တင္ဘာကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မ်ား(၂)

ကမၻာေအးကုန္းေျမ၊ သာသနာ့တကၠသိုလ္နဲ႔ ၂၀၀၇၊ စက္တင္ဘာ ကိုယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္မ်ား(၂)

19/09/2008
အပိုင္း(၁)မွာ ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း အစီစဥ္ေတြကို ဒီလိုခ်မွတ္လိုက္ၾကတယ္။ မနက္ျဖန္ ၂၁-ရက္မွာ လမ္းေပၚထြက္မယ္၊ အခ်ိန္က မနက္ပိုင္း၊ အတန္းအားလံုးသင္တန္းၿပီးတဲ့အခ်ိန္ ၁၀-နာရီအတိ၊ သင္တန္းက ျပန္လာတာနဲ႔ အေဆာင္မျပန္ေတာ့ပဲ တစ္ခါတည္းထြက္မယ္၊ ၁၀-ခြဲမွာ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနက ကပ္တဲ့ဆြမ္းကိုလည္း တစ္ခါတည္း ပတၱနိကုဇၨနကံျပဳတဲ့အေနနဲ႔ မဘုန္းေပးေတာ့ဘူး၊ (အဲဒီေန႔က အားလံုး ေန႔ဆြမ္းမဘုန္းရပါ) ျပန္ေရာက္မယ့္အခ်ိန္ကိုေတာ့ ေန႔ခင္း ၁-နာရီ မတိုင္ခင္၊ အေၾကာင္းက တစ္ခ်ဳိ႕ အတန္းေတြ ၁-နာရီမွာ အတန္းရွိတယ္။

တကယ္လို႔ သူတို႔ ေက်ာင္းထုတ္ခဲ့ရင္လည္း ေက်ာင္းစည္းကမ္းေဖာက္ဖ်က္လို ထုတ္ခံရတာမ်ဳိးမျဖစ္ေစရဘူး၊ ဆႏၵျပထြက္လို႔ ထုပ္တာေတာ့လက္ခံမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ေပါ့။ ေနာက္ၿပီး သြားမယ့္ေနရာေတြကိုေတာ့ ပထမဦးဆံုး ကမၻာေအးဘုရားလမ္းမႀကီးအတိုင္း ေျမာက္ဥကၠလာမယ္လမုဘုရားဆီ ဦးတည္ထြက္မယ္။ အေၾကာင္းက ေျမာက္ဥကၠလာဘက္မွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒို႔တကၠသိုလ္က ဆႏၵျပထြက္လာတာေတြ႕ရင္ “အစိုးရေက်ာင္းက သံဃာေတာ္ေတြေတာင္ ထြက္ကုန္ၾကၿပီ” ဆိုၿပီး သူတို႔လည္း သူတို႔ရဲ႕ပင္ကိုယ္ဆႏၵေတြကို ရဲရဲတင္းတင္းထုပ္ေဖာ္ရဲလာေအာင္။

(တကယ္ေတာ့ သူတို႔ထင္သလို အစိုးေက်ာင္းမဟုတ္ပါ၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပုဂၢလိကဘုန္းကံၾသဇာဇြဲလုံ႔လတို႔နဲ႔ အၿပီးအစီး တည္ေထာင္ၿပီးမွ အစိုးရက အခ်ဳပ္အခ်ယ္ အကန္႔အသတ္မ်ားနဲ႔ ထိမ္းခ်ဳပ္ထားတဲ့သေဘာပါ။ ပညာေရးနယ္ေျမမွန္သမွ်နဲ႔ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားလာႏိုင္တဲ့ ဘယ္အဖြဲအစည္းမဆို သူတို႔ထိမ္းခ်ဳပ္ထားတာ အဆန္းေတာ့ မဟုတ္ဘူးေလ။) ထင္တဲ့အတိုင္းပဲ ေနာက္ရက္ေတြမွာ ေျမာက္ဥကၠလာဘက္ေက်ာင္းေတြက ထြက္လာၾကပါတယ္။

မယ္လမုဘုရားကေန ကမၻာေအးကို ျပန္လာမယ္။ တစ္ခါ ကမၻာေအးဘုရားက ၿပီးရင္ ေနာက္ဆံုး တာဂက္(target)အျဖစ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသံဃာအားလံုးရဲ႕ ကိုယ္စားျပဳလို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မဟာနာယကဆရာေတာ္ေတြ သီတင္းသံုးတဲ့ မဟာပါသာဏ လိုဏ္ဂူေဘးက ေက်ာင္းေဆာင္ေရွ႕ကို သြားမယ္၊ ၿပီးရင္ တကၠသိုလ္ထဲျပန္လာမယ္။ ဒီလို သတ္မွတ္လိုက္ၾကတယ္။

ေနာက္တစ္ပါးက ဒီလိုေျပာတယ္။ “အစီးစဥ္အားလံုးက ေကာင္းပါတယ္ဘုရား၊ အေရးအႀကီးဆံုးနဲ႔ အခက္ဆံုးတစ္ခုက ဒီအစီစဥ္ေတြကို သံဃာေတြအားလံုး သိေအာင္ ဘယ္လိုနည္းကို သံုးမလဲ၊ ဘယ္သူေတြက တာ၀န္ယူမလဲ” တဲ့။ ဟုတ္တယ္၊ အဲဒီတစ္ပါးေျပာတာမွန္တယ္။ ဒီလိုစည္းရံုးတဲ့သူေတြအတြက္ တကၠသိုလ္ထဲမွာ ဘယ္ေလာက္အႏၱရာယ္ရွိတယ္ဆိုတာ အားလံုးသိထားၿပီးသား။ ဒါနဲ႔ တာ၀န္ေတြကို အဖြဲခြဲၿပီး ဒီလို အသီးသီးယူလိုက္ၾကတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕က အစီစဥ္ေတြပါတဲ့ စာရြက္ငယ္ေလးေတြကို ေရးဖို႔၊ ၿပီးရင္ အတန္းသီးသီးတာ၀န္ယူၿပီး ျဖစ္တဲ့နည္းနဲ႔ သံဃာတိုင္းရဲ႕လက္ထဲေရာက္ေအာင္ေ၀ဖို႔၊ တခ်ဳိ႕က တန္းစီထြက္တဲ့အခါ အစီစဥ္တက်ျဖစ္ဖို႔၊ သာသနာ့အလံေတြျပင္ထားဖို႔၊ တခ်ဳိ႕က ဓာတ္ပံုရိုက္ဖို႔၊ တခ်ဳိ႕က မီဒီယာနဲ႔ဆက္သြယ္ဖို႔ (မီဒီယာ သိေစခ်င္တဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္က တကၠသိုလ္ သံဃာေတြလည္း ပါလာၿပီဆိုတာကို ဦးဂမၻီရဦးေဆာင္တဲ့ သံဃာတပ္ေပါင္းစုနဲ႔ ျမန္မာသံဃာထုတစ္ရပ္လံုးသိေစခ်င္လို႔၊) စသျဖင့္ အသီးသီး တာ၀န္ယူလိုက္ၾကတယ္။

၂၁-ရက္မနက္ေရာက္ၿပီ။ တကၠသိုလ္တစ္၀င္းလံုးကလႈပ္ရွားမႈေတြ ခါတိုင္းလိုပဲ ပံုမွန္။ ၇-နာရီမွာ သင္တန္းအသီးသီး စတက္ၾကတယ္။ ၁၀-နာရီမွာေ၀မယ္လို႔ စီစဥ္ထားတဲ့ လက္ကမ္းစာရြက္ကေလးေတြကို အေျခအေနအရ ၉-နာရီမွာ အတန္းသီးသီး တာ၀န္ယူထားတဲ့သူေတြက ေ၀လိုက္ၾကတယ္။ အေဆာင္ေတြမွာ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြကိုလည္း တာ၀န္က်တဲ့သူေတြက ေ၀ၿပီးသြားၿပီ။ ေ၀တဲ့ပံုစံကလဲ ဒီလို၊ ဟိုနားကရသလိုလို၊ သူကစေပးသလိုလို၊ ငါက စေပးသလိုနဲ႔ အားလံုးက သိပ္ပိရိတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ဆီက ရတယ္ဆိုတာလည္း မေမးဘူး။ စိတ္ဓာတ္ေတြက အားလံုး ညီညြတ္ေနၾကတာကိုး။ ညီညြတ္ေနရင္ ဘယ္အမႈကိစၥမဆို ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ေဆာင္လို႔ရတယ္ဆိုတာလည္း အဲဒီေတာ့မွ ပိုၿပီးသေဘာေပါက္မိတယ္။

၉-နာရီခြဲေလာက္က်ေတာ့ မိုးကမထင္မွတ္ပဲ သဲႀကီးမဲႀကီး ထရြာလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ဳိ႕ယူဖို႔ ေရးထားတဲ့ ပိုစတာေတြ မယူႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ၉-နာရီခြဲေလာက္ဆိုေတာ့ ဆႏၵျပထြက္မယ့္ကိစၥကို ဆရာငယ္အမ်ားစုနဲ႔ အထက္ပိုင္းက ဆရာအခ်ဳိ႕လည္း သိေနၾကၿပီ။ ဒါေပမယ္ သေဘာတူတယ္ဆိုတဲ့ အမွတ္သေကၤတအျဖစ္ ဆိတ္ဆိတ္ပဲေနခဲ့တာေတြ႕ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဆႏၵေတြသိရေတာ့လည္း ပိုၿပီး၀မ္းသာ အားတက္လာတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြခိုင္မာလာခဲ့တယ္။

၁၀-နာရီထိုးၿပီ၊ အတန္းမရွိတဲ့ က်မ္းျပဳသံဃာအခ်ဳိ႕နဲ႔ စာေရးသူတို႔ စီစဥ္ထားတဲ့အတိုင္း ဘြဲႏွင္းခန္းမ၊ မေကြးေဆာင္(ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္းေဆာင္းပါးထဲပါတဲ့ စြမ္းအားရွင္ဘုန္းႀကီး ေခြးပုရဲ႕အေဆာင္ေပါ့)၊ စာၾကည့္တိုက္နဲ႔ ပဲခူးေဆာင္ၾကားက လမ္းေလးခြဆံုစုရပ္ေနရာက ေနေစာင့္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ အတန္းၿပီးလာတဲ့ သံဃာေတြလည္း တျဖည္းျဖည္းေရာက္လာၾကတယ္။ ေရာက္ၿပီးသားသံဃာေတြက သကၤန္းေတြရံုရင္း က်န္သံဃာေတြေစာင့္ေနၾကတယ္။

သံဃာ ၂၀၀-ေလာက္စုမိၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ဒီကိစၥကို အကုန္သိၿပီး ဒုတိယပါေမာကၡခ်ဳပ္နဲ႔ ဌာနမွဴးဆရာေတာ္အခ်ိဳ႕ေရာက္လာၿပီး မထြက္ၾကဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံတယ္။ အကုန္အဖမ္းခံရၿပီး ဒုကၡေတြေရာက္ကုန္ၾကလိမ့္မယ့္အေၾကာင္း၊ ေသေသခ်ာခ်ာျပန္စဥ္းစားဖို႔အေၾကာင္း၊ မျဖစ္သင့္တာေတြ မျဖစ္ရေအာင္ တပည့္ေတာ္တို႔က ေစတနာနဲ႔ေျပာတာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း စသျဖင့္ အမ်ဳိးစံုေျပာဆိုေဖ်ာင္းျဖၿပီး တားပါတယ္။ သံဃာေတြကေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာဘူး၊ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ေနာက္မဆုတ္ဘူး၊ ေရွ႕ဆက္ထြက္မယ္ဆိုတဲ့ အမူအရာနဲ႔သာ ဆက္လက္ရပ္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ သံဃာသံုးေလးပါးကစၿပီး ေမတၱာသုတ္ကို စရြတ္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ အားလံုးတညီတညာတည္းလိုက္ရြတ္ၾကတယ္။ သဲႀကီးမဲႀကီးရြားေနတဲ့ မိုးသံေတြကိုေတာင္ သံဃာေတြရဲ႕ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဆိုသံေတြက လႊမ္းမိုးသြားေတာ့တယ္။

အခုလိုေမတၱာသုတ္ေတြရြတ္တယ္ဆိုရင္ပဲ မသြားဖို႔တားျမစ္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာလည္း ခ်က္ခ်င္းညွိဳးငယ္သြားတာေတြရတယ္။ (ေနာက္ေတာ့ တားျမစ္တဲ့ဆရာေတာ္ေတြထဲက တစ္ပါးက စာေရးသူကို အခုလိုမိန္႔တယ္။ မသြားဖို႔တားျမစ္စဥ္က သူရင္ထဲမွာ အေတာ္ခံစားရတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း။ တာ၀န္ရွိလိုသာ လုပ္ရတဲ့အေၾကာင္း၊ တကယ့္ဓမၼဘက္က ရပ္တည္ၿပီး တိုင္းျပည္ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာဖို႔၊ ဒကာဒကာမေတြလိုခ်င္ေတာင္းတေနတဲ့ တရားမွ်တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတစ္ခုရဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အခုလိုေမတၱာသုတ္ရြတ္ဆိုျခင္းဟာ ဗုဒၶတရားေတာ္နဲ႔ညီၿပီး နည္းလမ္းက်တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ သူကိုယ္တိုင္ပင္ အဲဒီတုန္းက လုိက္လာခ်င္တဲ့အေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ မဟနဆရာေတာ္ေတြနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္ဆံေနရတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္လို႔ ေနခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း စသျဖင့္ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါတယ္။

စက္တင္ဘာၿပီးေတာ့ ၄င္းဆရာေတာ္အပါအ၀င္ ဆရာ အေတာ္မ်ားမ်ား တကၠသိုလ္ကို ေက်ာခိုင္းသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုစာသင္ေကာင္းၿပီး သင္တန္းသားသံဃာေတာ္ေတြက ေလးစားတဲ့ ဆရာေေတြ မရွိေတာ့တာဟာ တကၠသုိလ္အတြက္နစ္နာပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း တကၠသိုလ္ဟာ အမွန္တရားကို ျမတ္ႏိုးသူေတြအတြက္ ေနရာက်ဥ္းလာပါတယ္။

အပိုင္း (၃) ေမွ်ာ္

ဓမၼ၀ိညာဥ္
(ျပည္တြင္းMSMAအဖြဲ႔၀င္)
September 16th, 2008


0 comments: