ကမၻာေအးကုန္းေျမ၊ သာသနာ့တကၠသိုလ္နဲ႔ ၂၀၀၇၊ စက္တင္ဘာ ကိုယ္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္မ်ား (၁)
16/08/2008
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့အေရးဟာ အတိတ္ကအိပ္မက္ဆိုးေတြဆီ ျပန္သြားေန႔ဖို႔ အေျခအေနမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ့သလို၊ စာေရးသူကိုယ္တိုင္ကလည္း မနက္ျဖန္ ဘာလုပ္မလဲဆိုတာပဲ အျမဲတေစ စဥ္းစားေလ့ရွိသူပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေဆာင္းပါးေလးကေတာ့ အဲဒါေတြကို ေက်ာခိုင္းမိသလို ျဖစ္ေနျပန္ပါၿပီ။
တေလာက ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္း(MSMA)ရဲ႕ လာရာလမ္း၊ ပစၥဳပၸန္ေျခလွမ္းနဲ႔ ပုတ္လာတဲ့အသီး ဆိုတဲ့ေဆာင္ပါးေလးကို ဖတ္လိုက္ရျခင္းက တင္းၾကပ္စြာ မ်ဳိသိပ္ထားခဲ့တဲ့ စာေရးသူရဲ႕ စက္တင္ဘာကိုယ့္ေတြ႕ျဖစ္ရပ္ကေလးကို ထုပ္ေဖာ္ဖို႔ ႏႈိးဆြေပးခဲ့တယ္ဆိုရင္ မွားမယ္မထင္ဘူး။ ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္းေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ဘယ္ေလာက္မွန္သလဲဆိုတာ စာေရးသူတို႔လို ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုနီးပါး တကၠသိုလ္ထဲမွာေနခဲဖူးးတဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးအတြက္ စဥ္းစားစရာမလိုပဲ သိႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္ ေတြ႕ၾကံဳခံစားခဲ့ရတာကိုး။
အဲဒီစြမ္းအားရွင္ဘုန္းႀကီးေတြအေၾကာင္း သူေဖာ္ျပထားတာေတြကနည္းေသးတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ အားမလိုအားမရေတာင္ ျဖစ္မိခဲ့ေသးတယ္။ ျပည္ခ်စ္ဘုန္းဘုန္းကလည္း သူ႔ေဆာင္းပါးထဲမွာ ‘ဒါေတာင္ အျမြက္မွ်ပဲရွိေသးတယ္’ လို႔ေတာ့ ေျပာထားပါတယ္။ ကဲ ထားေတာ့ စာေရးသူေျပာခ်င္တာက ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၂၀၀၇၊ စက္တင္ဘာ ၂၁-ရက္ေန႔က စာေရးသူတို႔ ကမၻာေအး သာသနာ့တကၠသိုလ္သံဃာေတြ လမ္းေပၚထြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾကတဲ့အေၾကာင္း။
ေလာင္စာဆီေစ်းႏႈန္းေတြ အဆမတန္တက္၊ ပခုကၠဴမွာသံဃာေတြကို ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္တာေတြ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ ဆက္တိုက္ဆိုသလိုပဲ သံဃာတပ္ေပါင္းစု ဆရာေတာ္ ဦးဂမၻီရရဲ႕ ရဲရင့္တဲ့စိတ္ဓာတ္၊ ျပတ္သားတဲ့ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ဦးေဆာင္မႈအတိုင္း သံဃာေတြဦးေဆာင္တဲ့ လူထုဟာ လမ္းမေတြေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵေတြ ထုတ္ေဖာ္လာတဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ တစ္ေန႔ထက္တစ္ေန႔ ဆႏၵျပသူအေရအတြက္ဟာ ပိုလို႔သာ တိုးလာခဲ့တယ္။
စာေရးသူတို႔ တကၠသိုလ္ထဲမွာလည္း တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ အျမင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေျပာဆိုေနခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီရက္ပိုင္းကေတာ့ ဆြမ္းစားေဆာင္မွာလဲ ဒီအေၾကာင္း၊ စာသင္ခန္းမွာလည္း ဒီအေၾကာင္းပဲ။ ကမၻာေအးဘုရားမွာလည္း ေန႔စဥ္းလိုလို ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဆို ဆႏၵျပလာၾကတဲ့ သံဃာနဲ႔လူထုေတြကို ေတြ႕ေနရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီအေျခအေနထိေတာ့ စာေရးသူတို႔ တကၠသိုလ္ကဘာမွ လႈပ္ရွားမယ့္ အရိပ္အေရာင္ မျမင္ရေသးဘူး။
ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ မၾကာေသးခင္ကျဖစ္ခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္အတြင္းက အရႈပ္အေထြးကိစၥအခ်ဳိ႕ကလည္း မၿပီးျပတ္ေသးဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ စံုေထာက္လိုလို၊ စစ္ဗိုလ္လိုလိုေကာင္ေတြကလည္း တကၠသိုလ္ထဲမွာ အ၀င္အထြက္ မျပတ္ေသးသလို တကၠသိုလ္၀င္ေပါက္က တန္ေဆာင္းတစ္ခုမွာလည္း စစ္တပ္တစ္ခု ခ်ထားတာၾကာၿပီ။ ပိုဆိုးတာက တကၠသိုလ္၀င္ေပါက္ေတြ အကုန္ပိတ္ၿပီး အေစာင့္ေတြ ေန႔ညမျပတ္ခ်ထားတာ။
အရႈပ္အေထြးကိစၥဆိုတာကလည္း အျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ပိုစတာတိုက္ပြဲလို႔ မီဒီယာေတြ အမည္တပ္ခဲ့ၾကတဲ့ သံဃာေတြသေဘာက်တဲ့ အရည္းအခ်င္းရွိဆရာေတြကို အေၾကာင္းျပခ်က္မခိုင္လံုပဲ တာ၀န္ကေန ရပ္ဆိုင္းပစ္လိုက္တာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ သင္တန္းသားသံဃာမ်ားနဲ႔ အထက္အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းေတြၾကားက ပဋိပကၡတစ္ခု၊ ေနာက္ ရန္ကုန္ေဆာင္ အေဆာင္မႈးဆရာေတာ္ဟာ ၈၈-ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အဆက္အသြယ္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ၊ ၿပီးေတာ့ အေမရိကန္စင္တာမွာ အဂၤလိပ္စာသင္ေနတဲ့ သင္တန္းသားရဟန္းေတာ္တစ္ပါးထံ အေမရိကန္သံရံုးက ကား အ၀င္အထြက္ရွိတာကို ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေနတယ္ဆိုၿပီး စြတ္စြဲတဲ့ကိစၥေတြေပါ့။
(သံ-၁ (အေမရိကန္သံရံုးကား ရည္ညြန္းတဲ့သေကၤတ)ဆိုတဲ့ကားေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုအႀကိဳအၾကားသြားသြား အဲဒီေကာင္ေတြက လိုက္ၾကည့္ေလ့ရွိတယ္၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ အဲဒီ သံ-၁ ဆိုတဲ့ကားေပၚကလူ တစ္ေန႔ ေရဘယ္ႏွစ္ခါေသာက္တယ္၊ အိမ္သာဘယ္ႏွစ္ခါတက္တယ္ကစၿပီး ေစာင့္ၾကည့္တယ္ဆိုပဲ၊ ေနာက္ဆံုး ကေလးေတြေဆာ့တဲ့ ကားရုပ္ေတာင္ သံ-၁ လို႔နံပါတ္တပ္ထားရင္ အေသအခ်ာစစ္ေဆးၿပီး အဲဒီေဆာ့တဲ့ကေလးကို ေသခ်ာေစာင့္ၾကည့္တယ္ဆိုပဲ၊ ရယ္စရာပါလား။ Xenophobia သက္သက္ေတာင္ မကေတာ့ဘူးထင္တယ္)
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာတစ္ခုကေတာ့ သင္တန္းသားသံဃာအမ်ားစုဟာ သာသနာေတာ္တစ္ရပ္လံုးက သံဃာေတြရဲ႕ ဆႏၵနဲ႔တစ္ထပ္တည္းပဲျဖစ္တယ္ဆိုတာပါ။ ဒါေပမယ့္ တကၠသိုလ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႔ လႈပ္ရွားဖိုဆိုတာ မလြယ္ဘူးေလ။ လုပ္မယ္ဆိုလည္း ေတာ္သင့္ပိရိရံုနဲ႔ေတာ့ ထက္ဖားေအာက္ဖိ စြမ္းအားရွင္ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ေထာင္ေခ်ာက္ထဲ ခဏေရာက္သြားမွာ။ ထင္ရွားတဲ့သာဓက တစ္ခုျပရရင္ အခု ဂ်ာမဏီမွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ ဦးေသာပါကဟာ ႏိုင္ငံေရးေၾကာင့္ ေက်ာင္းတ၀က္တစ္ပ်က္နဲ႔ ထြက္ခဲ့ရတဲ့ စာေရးသူတို႔တကၠသိုလ္ရဲ႕ ေက်ာင္းသားတစ္ေဟာင္း တစ္ေယာက္ေပါ့။ ဒါက ထင္ရွားတာကိုေျပာတာ၊ တျခား ထြက္ခဲ့ရတဲ့ သံဃာေတြလည္း အမ်ားသား။
ဒီလိုနဲ႔ ညညေရာက္ရင္ ဘယ္ေက်ာင္းေတြေတာ့ ပါလာၿပီ၊ ဆႏၵျပသူဦးေရ ဘယ္ေလာက္မ်ားလာၿပီ၊ ေနာက္တစ္ရက္ဘာေတြဆက္လုပ္မယ္ စသျဖင့္ ေရဒီယိုကေန နားေထာင္ရတာလဲ အေမာပဲေပါ့။ ကိုယ္တိုင္မပါေသးေပမယ့္ ဆက္မထြက္ေတာ့မွာလဲ စိတ္ကစိုးရိမ္ေနမိတာ အမွန္ပါပဲ။
၂၀-ရက္ေန႔မွာေတာ့ အတိအက်မဟုတ္ေပမယ့္ ေသခ်ာသေလာက္ရွိတဲ့ သတင္း တစ္ခု ၾကားလာရတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အစိုးရက သူတို႔ တိုက္ရိုက္ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနတဲ့ သံဃမဟာနာယကဆရာေတာ္ေတြရယ္ ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသိုလ္ (ရန္ကုန္/မႏၱေလး) ႏွစ္ခုရယ္၊ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶတကၠသုိလ္ရယ္ ဒီတကၠသိုလ္သံုးခုက သင္တန္းသားသံဃာေတြကို အသံုးခ်ၿပီး သပိတ္ျပန္လွန္ခိုင္းမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း၊ အဲဒီအတြက္ တိုင္းမွဴးကိုယ္တိုင္ ကမၻာေအးကုန္းေျမက မဟာသိမ္ႀကီးကိုလာၾကည့္ၿပီး ဘယ္လိုစီမံရမယ္ဆိုတာေတြ စီစဥ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြေပါ့။ ၿပီးရင္ တကယ့္ပညာတတ္သံဃာေတြက အခု ဦးဂမၻီရတို႔ဦးေဆာင္ ဆႏၵျပေနတဲ့ဟာကို လက္မခံဘူးဆိုၿပီး သတင္းစာထဲမွာ ေၾကညာမယ္ေပါ့။ လုပ္စားမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စာေရးသူတို႔ တကၠသိုလ္က ပတၱနိကုဇၨနကံေဆာင္ သပိတ္ေမွာက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ေတာ့ အဲဒီအၾကံအစည္က ဒီမွာ မေအာင္ျမင္ဘဲ ၾကာခတ္၀ိုင္းဆရာေတာ္ဆီေရာက္သြားတယ္ ဆိုရမလားမသိဘူး။ ဘယ္ေလာက္ေပးၿပီး ဘယ္လိုညိွႏႈိင္းလိုက္တယ္မွ မသိတာေလ။ (တကယ္ေတာ့ ၾကာခတ္၀ိုင္းဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္အတြက္ ဆရာေတာ္လို႔ မသံုးထိုက္ပါ။ ဘုန္းႀကီးလို႔လည္း သတ္မွတ္လို႔ ရခ်င္မွ ရေတာ့မည္မဟုတ္ပါ။ ဒီေကာင္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈံးနဲ႔ဆို ပိုသင့္ေတာ္ေပမည္။ ဒါေပမယ့္ ယဥ္ေက်းေအာင္သံုးလိုက္တဲ့သေဘာေပါ့)
ဒီသတင္းကိုၾကားေတာ့ သံဃာေတြအားလံုးနီးပါးက “ဟာ…ဒီလုိေတာ့ ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ဓမၼ၀ါဒီ သံဃာထုတစ္ရပ္လံုးရဲ႕ဆႏၵကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥပဲေလ၊ ေက်ာင္းကပဲထုတ္ထုတ္၊ အဖမ္းပဲခံရခံရ၊ ဘြဲ႔မေပးဘဲေနေန သံဃာ့ဆႏၵအတိုင္းပဲ ျဖစ္ေစရမယ္၊ သံဃာအား ဘုရားမဆန္သာ-ဆိုတဲ့စကား လည္းရွိတယ္မို႔လား…” စသျဖင့္ အေဆာင္တုိင္း၊ အခန္းတိုင္း၊ သင္တန္းခ်ိန္တိုင္းမွာ အဲဒီအေၾကာင္းေတြပဲ ေျပာဆိုလုိ႔သာေနၾကပါတယ္။
ဒါနဲ႔ စာေရးသူတို႔ သေဘာေပါက္လိုက္ၿပီ၊ ဦးေဆာင္မယ့္သူမရွိလို႔သာ သင္တန္းသားအားလံုးကေတာ့ လမ္းေပၚထြက္ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကၿပီဆိုတာေလ။ ဒီလိုနဲ႔ ၂၀-ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းမွာပဲ စိတ္ဓာတ္ျပင္းျပေနၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္း သီတင္းသံုးေဖာ္ အခ်ဳိ႕နဲ႔တိုးတိုးတိတ္တိတ္ တိုင္ပင္ၾကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္ဓာတ္ရွိၿပီး အမာခံဦးေဆာင္မယ့္သူေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာကို သိရတယ္။ အဲဒီအတြက္ ၀မ္းလည္း၀မ္းသာ အားလည္းတက္မိၿပီး၊ အေဆာင္တစ္ခုမွာ အပါး ၂၀ ခန႔္တိတ္တဆိတ္စုၿပီး ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ခ်ိန္၊ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ဆိုတာေတြ တိုင္ပင္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ပိုစတာတိုက္ပြဲက လႈပ္ရွားခဲ့တဲ့သူေတြနဲ႔ အျခားအဖြဲ႕ေတြ လက္တြဲမိၾကတာေပါ့။ အစကေတာ့ တစ္ပါးကိုတစ္ပါး မယံုရဲၾကေသးဘူးေလ။ အခုလိုအေရးၾကံဳေတာ့မွ အားလံုးနီးပါးက သံဃာနဲ႔ တစ္သေဘာတည္းဆိုတာ သိလာရတာေပါ့။ (အခုလုိ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားလိုက္လို႔ လႈပ္ရွားခဲ့သူတစ္ပါးပါးအတြက္ အႏၱရာယ္ရွိတယ္လို႔ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အထက္က သိေလာက္တဲ့သူမွန္သမွ် တကၠသိုလ္ထဲမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ စက္တင္ဘာအၿပီးမွာ အနည္းဆံုး စာေရးသူတို႔ တကၠသိုလ္က အပါး ၃၀ ထက္မနည္း ေက်ာင္းထုတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အရည္းအခ်င္းရွိတဲ့ ဆရာေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း သူတို႔ဆႏၵအတိုင္း ထြက္သြားၾကာတာလည္းရွိပါတယ္။)
ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဘယ္လိုမွ မသိႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႕ငယ္ ၂၀-ထက္မနည္းကေတာ့ တကၠသိုလ္တြင္းမွာ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သတိေပးတဲအေနနဲ႔ ေျပာလိုက္ခ်င္တယ္။ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ေပၚေပါက္လာမယ့္ လႈပ္ရွားမႈႀကီးအတြက္ ပိုမိုျပင္ျပတဲ့စိတ္ဓာတ္၊ ပိုမိုထိေရာက္တဲ့လႈပ္ရွားမႈေတြအတြက္ အေသးစိတ္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္စရာေတြ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီေလ(စာေရးသူအပါအ၀င္ေပါ့)။ အခုလိုေျပာလို႔ တကၠသိုလ္တြင္းမွာ လက္ရွိသီတင္းသံုးေနတဲ့သံဃာေတြကို အႏၱရာယ္ျဖစ္မယ္လို႔ေတာ့ မထင္လိုက္ပါနဲ႔။ အဲဒီအဖြဲ႕ဆိုတာေတြက နာမည္တပ္မထားသလို စားရင္းဇယားလည္းတစ္ခုမွ မရွိပါဘူး။
ၿပီးေတာ့ ျပည့္သူ႔ဘုန္းဘုန္းေျပာတဲ့ ထက္ဖားေအာက္ဖိ စြမ္းအားရွင္ စီမံနာယကခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ ဦးကုမာရလို တကၠသိုလ္ရဲ႕ အဓိကတာ၀န္ရွိသူေတြနဲ႔လည္း လံုး၀အဆင္ေျပေအာင္ အဲဒီအဖြဲ႕ေတြက ဆက္ဆံေနပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ပိုပိရိေအာင္ စစ္အစိုးရေကာင္းေၾကာင္းေတြကိုေတာင္ အခါခြင့့္သင့္ရင္သင့္သလိုေျပာတာမ်ဳိေတြအထိ စိတ္မပါေသာ္လည္း ပါသကဲ့သို႔ လုပ္ေပးေနပါတယ္။ သာမန္အားျဖင့္ၾကည့္ရင္ ဒီသံဃာေတြဟာ အစိုးရသံဃာေတြလို႔ေတာင္ ထင္ရတဲ့အေနအထားထိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဘယ္လိုမွ စစ္ေဆးေစာင့္ၾကည့္ေဖာ္ထုတ္လုိ႔မရတဲ့ ေနာက္ဆံုးေပၚနည္းေတြကို သံုးထားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ တိုင္းနဲ႔ျပည္နယ္ ၁၄-ခုမွာရွိတဲ့ ေျမေအာက္လႈပ္ရွားေနတဲ့ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းေတြနဲ႔လည္း ၃၅-မိနစ္အတြင္း တျပိဳင္နက္ လႈပ္ရွားႏိုင္ေအာင္ ဆက္သြယ္စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္တဲ့ အထူးျခားဆံုး မီဒီယာကိုလည္း ပိုင္ဆိုင္ထားၿပီးၿပီ။
ဒီလိုေျပာလို႔ ေနာက္ဆံုး တကၠသိုလ္ႀကီးပိတ္ပစ္တဲ့နည္းကိုသံုးၿပီး တားျမစ္မယ္လို႔ လည္းေတြးၿပီး စိုးရိမ္စရာမလိုျပန္ဘူး။ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးေတြဟာ တိပိဋကဓရမင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ အသဲႏွလံုးသဖြယ္ျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးႀကီးထားၿပီး လက္နဲ႔ေရးခဲ့တာကို သူတို႕ကေျခနဲ႔ ဖ်က္မယ္ဆိုရင္ ဒီဘ၀မွာတင္ ခ်က္ခ်င္းဒုကၡေရာက္ၾကလိမ့္မယ္။ ဒါကို မေၾကာက္လို႔ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြ ပိတ္လိုက္မယ္ဆိုလည္း အဲဒီတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား သံဃားေတာ္မ်ားအားလံုးဟာ ႏိုင္ငံ့အေရး(ဒကာဒကာမျပည္သူေတြေကာင္းစားေရး)ကလြဲလို႔ တျခား ဘာမွ လုပ္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးက ႏိုင္ငံ့အေရး ေဆာင္ရြက္တဲ့ သူတို႔အေခၚ ႏုိင္ငံေရးသမားဆိုတာေတြ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္လာမွာပါ။ ဒီလူနဲ႔ ဒီမူ၀ါဒေတြရွိေနသေရြ႕ ဆန္႔က်င္သြားၾကမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။)
စည္းေ၀းေတာ့ တစ္ပါးက ဒီလိုေျပာတယ္။ “တပည့္ေတာ္အျမင္ကေတာ့ ဆႏၵမရွိေသးသူေတြ ရွိလာေအာင္၊ စိတ္ဓာတ္တက္ၾကြလာေအာင္၊ ဆႏၵရွိၿပီးသူေတြ ပိုၿပီးရွိလာေအာင္၊ အေျခအေနမွန္ကို အမွန္းအတိုင္းမသိေသးသူေတြ သိလာေအာင္၊ သိၿပီးသားသူေတြ ပိုၿပီးသိလာေအာင္ ၂-ရက္ ၃-ရက္ခန္႔ အခ်ိန္ယူၿပီး စည္းရံုးၾကည့္ခ်င္ေသးတယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သံဃာ အကုန္ပါမလာပဲ တစ္ရာ ႏွစ္ရာ ေလာက္ပဲပါမယ္ဆိုရင္ အကုန္ထုတ္ပစ္ခံရမွာေသခ်ာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အကုန္လံုးနီးပါး ပါႏိုင္ေအာင္ အရင္ႀကိဳးစာသင့္တယ္” တဲ့။
သူ႔အျမင္ကလဲ မဆိုးဘူးလို႔ အားလံုးက ေထာက္ခံၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက တကၠသိုလ္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွ အခ်ိန္ၾကာၾကာဆြဲထားလို႔မရဘူး (ယခင္နည္းနဲ႔)။ ဒါေၾကာင့္ “ အရွင္ဘုရားေျပာတာလဲမွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္ဆြဲေနရင္ အကုန္သိကုန္မွာ၊ ဆႏၵမျပခင္ ေထာင္ထဲေရာက္မွာ၊ ျပၿပီးလို႔ေရာက္တာက ေရာက္ပေစေပါ၊့ ၿပီးေတာ့ သံဃာအားလံုးက တပည့္ေတာ္တို႔နဲ႔ တစ္သေဘာတည္းဆိုတာ တပည့္ေတာ္ ေလ့လာထားၿပီးသေလာက္ ေသခ်ာေနၿပီ” ဆိုၿပီး စာေရးသူ စီစဥ္ထားတာေတြ ေျပာျပလုိက္တယ္။ ဒါနဲ႔ သူတို႔နဲ႔သေဘာတူတာေတြ အတည္ျပဳ သေဘာမတူတဲ့အခ်က္ေတြ ထပ္ေဆြးေႏြးၿပီး အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္ထင္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေအာက္ပါအတိုင္း ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။
အပိုင္း (၂) ေမွ်ာ္
ဓမၼ၀ိညာဥ္
(ျပည္တြင္းMSMAအဖြဲ႔၀င္)
September 16th, 2008
Tuesday, September 16, 2008
ကမၻာေအးကုန္းေျမ၊၂၀၀၇ နဲ႔့စက္တင္ဘာကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မ်ား(၁)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment